Ik heb in principe geen probleem om te starten met een contract van korte duur, maar als ik het contract lees is het volgende ambigu:
De laatste twee clausules zijn tegenstrijdig ... immers de laatste clausule is niet beperkend tot het type contract (kort of lang), terwijl de clausule er net voor de overeenkomst gewoon telkens met een jaar verlengd.A Huurovereenkomst met een duur gelijk of minder dan drie jaar
De huurovereenkomst wordt afgesloten voor een duur van 1 (één) jaar
die ingaat op 01 juni 2011 om te eindigen op 31 mei 2012
Enkel voor huurovereenkomsten van minder dan of gelijk aan 18 maanden: Indien er geen opzeg wordt betekend
tenminste 3 maand voor het verstrijken van deze huurovereenkomst wordt deze van rechtswege verlengd onder dezelfde voorwaarden en dit voor dezelfde duur
Indien er geen opzeg wordt betekend tenminste 3 maanden voor het verstrijken van de huurovereenkomst of van haar verlenging en indien de huurder het goed blijft bewonen zonder verzet van de verhuurder wordt de lopende geacht te zijn aangegaan voor een duur van 9 jaar vanaf de datum van invoegetreding.
Dit is eigenlijk het enige wat niet duidelijk is in mijn contract, al de rest is vrij degelijk geformuleerd zonder addertjes op 't eerste zicht.