#15 , 10 jun 2011 09:55
Elke,
Mijn kind is ook erkend door een niet-biologische vader. Met dezelfde reden, angst voor de echte "papa".
Ik ben later getrouwd en mijn (ondertussen ex) man heeft mijn kind van 4 jaar (destijds) erkend.
Jaren later ben ik gescheiden en in eerste instantie verliep het contact vlot, mijn zoon had contact met zijn 'papa'en het was voor beiden ok, zelfs heel positief!
Ondertussen is mijn zoon bijna 12 jaar, en zijn 'papa' heeft sinds een jaar een nieuwe vriendin! HELLEP!
Dit verloopt vreselijk "hels". Wat uitdraait in een situatie waarin mijn zoon absoluut niet naar zijn 'papa' wil gaan, omwille van de vriendin en de nieuwe gezinssituatie.
Ik schets het in het kort voor jou,
omdat ik wil aantonen dat je dit soort van beslissing, toch heel goed moet overwegen!
Ik heb heel veel spijt van mijn keuze,
daar dit nu als gevolg heeft dat wij 'vastzitten' (ondertussen ook in een procedure verwikkeld) omdat de 'papa' evenveel rechten heeft als zijnde de biologische vader.
Snappie? (mss ben ik niet duidelijk genoeg)
Ik zou je keuze daarin zeker begrijpen (ik nam ze immers jaren geleden ook vanuit angst),
maar raad je aan niet zomaar de eerste de beste dit toe te laten.
En zekerheid omtrent een relatie heb je nooit, dus erkenning is een heel GROTE stap!
Veel succes, in ieder geval...
en heb vertrouwen: alles komt wel goed!
Groet.