er worden wel beslissingen genomen zonder dat er een vergadering geweest is. Wat moeten we dan doen, als we het daar niet mee eens zijn?
over welke beslissingen gaat het ?
De syndicus heeft namelijk een authonome beslissingsbevoegdheid ook.
We hebben een ventilatiesysteem. Toen de firma dat bij het bouwen installeerde, werkte het enkel van 6u 's ochtends tot 12 's avonds. De syndicus wilde dat laten aanpassen zodat het 24u/24u draaide. De algemene vergadering heeft tegen dat voorstel gestemd omdat het systeem heel veel lawaai maakt en het moeilijk is te slapen. De syndicus, die op dat moment trouwens geen syndicus was, heeft dat achter de rug van iedereen laten aanpassen. Ineens merkten we dat het systeem wel 24/24 draaide, ook al was er in de vergadering anders over beslist! Dat punt is opnieuw op de algemene vergadering gekomen en men heeft beslist dat opnieuw aan te passen naar het vroegere uur. De toenmalige syndicus wilde echter ontslag nemen en is ondertussen ook verhuisd. Toen heeft de huidige syndicus zich kandidaat gesteld en is verkozen omdat ze de goedkoopste was. Nu krijgen wij een brief in de bus dat ze vindt dat het systeem toch zo moet blijven vanwege het nieuwe energiedecreet dat op 1 januari in werking treedt. Maar: het gebouw heeft twee ingangen, elk in een andere straat. Enkel het systeem aan onze kant werd aangepast. Als het werkelijk zou zijn vanwege dat decreet, zou de andere kant toch ook moeten worden aangepast? Daar is momenteel geen sprake van. Overigens: iemand die achter de rug van iedereen toch haar zin doordrijft, ook al heeft de vergadering er anders over beslist, is dat wel een goede syndicus?
De eerste syndicus heeft een rekening geopend op naam van de residentie. Nu wil ze dat we de provisie op een andere rekening storten. volgens de brief staat die ook op naam van de residentie. Bij navraag in de bank bleek echter, dat om haar eigen rekening ging. Ik sta daar nogal huiverachtig tegenover, omdat ik een geval ken waarbij de syndicus ook vroeg om op zijn rekening te storten. Toen hij verhuisde, bleek het geld ook mee verhuisd en dat die mensen al die tijd voor niets hadden betaald. Ik weet ook niet waar het geld op de oude rekening naartoe is en wie de interesten op die nieuwe rekening int.
In het topic 'opzeggen van de syndicus', stond dat de syndicus verplicht is om de rekeningen te tonen. Dat heeft ze ook nog niet gedaan. En nu eist ze dat we dubbele provisie betalen. Ik heb haar de laatste dagen nog niet gezien en heb bovenstaande nog niet kunnen ter sprake brengen, maar ik wil gewoon weten wat mijn rechten zijn omdat ik het eigenlijk niet helemaal vertrouw.