Ben ik verplicht dit te doen?

linaa
Topic Starter

Re: Ben ik verplicht dit te doen?

#16 , 04 mei 2011 10:11

ik ben gister naar de huurdersbond geweest, indien ik eind mei vertrek ben ik toch verplicht ook de huur van juni te betalen.

gister heb ik de verhuurder een sms gestuurd (want telefoon neemt ze niet meer op) dat ik eind mei vertrek en dat we nog samen naar ecopower moeten gaan om de elektriciteit op haar naam over te zetten, en voor de huurwaarborg. ze reageert gewoon totaal niet, en nu gaat ze doodleuk eind mei op vakantie tot eind juni. dan lopen we elkaar mis, want ik heb ook eind juni een vakantie geboekt!

wat kan ik hier tegen doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore

#17 , 04 mei 2011 10:16

Aangetekend schrijven dat u een tegen opzeg doet van 1 maand. Deze loopt van 1juni en eindigt op 30juni.
U vraagt dat de huurwaarborg wordt vrijgeven (zolang er geen schade is).
Waarom staat de elektriciteit op uw naam?
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

linaa
Topic Starter

#18 , 04 mei 2011 10:27

er is geen schade aan het appartement.

de elektriciteit staat op mijn naam omdat zo moest van verhuurder. zij is namelijk klant bij ecopower en heeft er ook aandelen. de facturen komen dan op mijn naam.
dat moet nu stopgezet worden, we moeten de meters opnemen en beiden een handtekening plaatsen voordat de facturen weer op haar naam komen te staan.
ik krijg dan nog een eindfactuur. maar mevr laat niks van zich horen, ik ben nu al 600 euro kwijt aan de maand juni huur en wil niet dat ze ook nog mijn vakantie afneemt.

Reclame

Turaki

#19 , 04 mei 2011 11:06

Indien ze niet aanwezig is op het moment dat u vertrekt, foto's nemen van de meters die dateerbaar zijn (bv krant van die dag erbij), en zelf uw contract opzeggen en meterstanden doorgeven. Kan perfect.

Joeri_J

#20 , 04 mei 2011 11:08

als je foto's neemt met krant van vandaag, diezelfde dag ook aangetekend naar jezelf verzenden,
en die brief gesloten houden.
zo heb je datum van de krant, (vroeger kan niet)
datum van verzenden (later kan niet)

linaa
Topic Starter

#21 , 04 mei 2011 11:16

maar zij moet nog wel de formulier van de meterstanden ook ondertekenen. dan pas kan het op mijn naam stopgezet worden.
en ik moet ook nog zelf de cv mederwerker betalen die weer de meterstanden van de cv komt opnemen.
dit moet vlak voor vertrek gebeuren, dus heb een afspraak staan op 19 mei.

mij is aangeraden om foto's te nemen van het appartement en de sleutels aangetekend te versturen en verzoek om vrijgeving waarborg, maar als zij weer eind juni weer in haar appartement komt wonen dan ben ik nog steeds op vakantie, ik vertrouw haar gewoon niet, al neem ik foto's van elk hoek, ze is gewoon te slim, ben bang dat ze toch weer iets aanricht dat ik niet met de foto's kan bewijzen.

maar ik zit nog steeds vast met de elektriciteit, zij moet haar handtekening plaatsen.

Fore

#22 , 04 mei 2011 11:25

is de elektriciteit een contract van (on)bepaalde duur?
Aangezien de facturen op naam komen, lijkt me dan toch ook normaal dat je dat contract gewoon kunt opzeggen (als het eentje is van onbepaalde duur)

Turaki

#23 , 04 mei 2011 11:35

Gevonden op de site van de VREG:
Wat moet ik doen als de eigenaar of nieuwe huurder van mijn vorige woning het formulier niet wilt ondertekenen?

U moet uw verhuizing binnen 7 kalenderdagen na de verhuisdatum melden aan uw leverancier. Anders kan de leverancier u het verbruik op uw oude adres blijven aanrekenen tot 45 dagen na de melding. U kunt ook met uw netbeheerder afspreken om de aansluiting te laten verzegelen.
Het document van de VREG dat u waarschijnlijk wil gebruiken is niet noodzakelijk, maar wel handig om discussies te vermijden. Uw opzeg kan altijd. Neem contact op met Eandis of Infrax als u de meter wil laten verzegelen bij vertrek.

Turaki

#24 , 04 mei 2011 11:36

is de elektriciteit een contract van (on)bepaalde duur?
Aangezien de facturen op naam komen, lijkt me dan toch ook normaal dat je dat contract gewoon kunt opzeggen (als het eentje is van onbepaalde duur)
Contract bij Ecopower is altijd onbepaalde duur, dus met opzeg van 1 maand.

linaa
Topic Starter

#25 , 04 mei 2011 11:53

Gevonden op de site van de VREG:
Wat moet ik doen als de eigenaar of nieuwe huurder van mijn vorige woning het formulier niet wilt ondertekenen?

U moet uw verhuizing binnen 7 kalenderdagen na de verhuisdatum melden aan uw leverancier. Anders kan de leverancier u het verbruik op uw oude adres blijven aanrekenen tot 45 dagen na de melding. U kunt ook met uw netbeheerder afspreken om de aansluiting te laten verzegelen.
Het document van de VREG dat u waarschijnlijk wil gebruiken is niet noodzakelijk, maar wel handig om discussies te vermijden. Uw opzeg kan altijd. Neem contact op met Eandis of Infrax als u de meter wil laten verzegelen bij vertrek.

zijn hier ook kosten aan verbonden?

linaa
Topic Starter

#26 , 04 mei 2011 18:04

ik heb mijn huurcontract erbij gepakt, en bij het kopje Bijkomende Bepalingen, staat het volgende:

Wanneer de overeenkomst is ondertekend door 2 huurders of wanneer de verhuurder kennis heeft van het huwelijk van de huurder zullen opzeggingen of kennisgevingen worden gezonden of betekend aan de 2 huurders, de beide gehuwden of wettelijk samenwonenden.
Elk van de echtgenoten of wettelijk samenwonenden kan de nietigheid van de documenten die aan de andere echtgenoot of wettelijk samenwonende werden toegezonden of van deze laatste uitgaan maar inroepen wanneer de verhuurder kennis had van hun huwelijk of wettelijk samenwoning.

De opzegging heb alleen ik en de verhuurder ondertekend, kan mij echtgenoot dit nietig verklaren?

En er stond ook dat indien verhuurder eigen woning wil betrekken ik een tegenopzegging van 1 maand kon doen zonder vergoeding te betalen aan verhuurder.
Betekend dit dat ik dan de maand juni niet hoef te betalen indien ik nu een tegenopzegging doe?

Fore

#27 , 04 mei 2011 18:36

Juni moet je wel betalen.
Die maand tegen opzeg begint pas te lopen de volgende maand

Dus als je op 6 mei een tegenopzeg doet, begint deze pas op 1 juni

linaa
Topic Starter

#28 , 04 mei 2011 18:54

hmmm oke.

en dat stukje uit mijn huurcontract? Heb ik daar gelijk in?

Fore

#29 , 04 mei 2011 18:55

kan ik niet op antwoorden srry

linaa
Topic Starter

#30 , 04 mei 2011 18:57

oke

maar wat moet ik nou precies doen, om mijn huidige woning eind mei te verlaten, nu de verhuurder niks van haar laat horen, ze heeft gewoon schijt (sorry voor mijn woorden) aan mij, en gaat lekker op vakantie, ze weet dat zij gelijk heeft.

bij de huurdersbond kom je ook niet verder.

Terug naar “Huren”