Jullie schrijven sneller dan ik kan handelen

Tussendoor ga ik ook nog werken en dus nog geen tijd gehad om hieraan verder gevolg te geven.
Iedereen sowieso erg bedankt om mee te denken!
Dan: uiteraard heeft Gebruiker21 een punt dat het niet helemaal zeker is dat het die honden zijn geweest. Kort door de bocht is het niet, want ik ben er wel 99 procent zeker van. Onze kat moet bijna op slag dood geweest zijn, gezien aan de verwondingen (tand recht door schedel, sorry voor de plastische omschrijving) en hij is dus duidelijk alleen nog maar met zijn laatste krachten over die te lage afscheiding geraakt, waar hij gevonden is.
Het is verder ook helemaal niet mijn bedoeling aan te tonen dat mijn kat gestorven is door een beet van die honden. Van mij mag er in de aangifte gerust genoteerd staan 'groot vermoeden'. Ik ben niet meteen van plan onze kat terug op te graven om DNA-onderzoek te laten verrichten of zo

Trouwens, ik heb hem hier in de tuin begraven en dat zal vast ook niet mogen.
Het enige dat ik beoog, is dat die omheining veilig wordt zodat ik mijn kinderen met een gerust hart in onze tuin kan laten spelen. Momenteel vindt hier geen enkel gezinslid het leuk om in de tuin te komen, dat is ook niet erg prettig uiteraard. Hopelijk kan ik de kosten die daarvoor nodig zijn laten maken door de eigenaars van die honden. Zit dat er niet in, dan betalen we het zelf.
Met 2 meter zouden wij trouwens heel blij zijn. Nu is die draad slechts zo hoog dat ik er met mijn 1,73 m nog zou kunnen overstappen zonder teveel gekke toeren te moeten uithalen. Het enige dat volgens mij die honden nog wat tegenhoudt effectief te springen, zijn de oude versleten coniferen die in onze tuin staan en die hier en daar ervoor zorgen dat springen niet overal evident is omdat ze dus hier en daar boven die draad uitkomen.
Maar, van mijn kant dus nog geen nieuws. Hopelijk heb ik vanavond even tijd om met die mensen eens te gaan praten. Niet vooruit lopen op de zaken, wie weet vinden zij de dood van onze kat even verschrikkelijk als wij en zien ze nu ook in dat de kost van een hogere draad absoluut niet opweegt tegen het risico dat hun honden 1 van onze kinderen zouden bijten.