@mapleleiah: Ik geloof je wel dat je in een streek woont met veel allochtonen. Ik dacht dat dat voornamelijk in steden was. Maar goed in steden zal je dat wel met een factor 2 mogen vermenigvuldigen. Hoe komt het dat niemand last heeft van Chinezen ? Het zijn altijd moslims waar men last van heeft.
Wat je zegt dat je weigert om iemand te beoordelen a.d.h.v. zijn kledij of zo, dat gebeurt toch bij elke normale mens automatisch dacht ik, tenzij hij zijn ogen sluit.
Ongewild hou je daar rekening mee. De ene persoon al wat meer als de andere, dat is het enige verschil. Zij hoeven hun opvatting (geloof) niet onder je neus te schuiven.
Stel dat alle christenen met een reusachtig kruisbeeld op hun kleding geschilderd zouden rondlopen. Zou dat jou niet een beetje storen dat ze hun geloofsopvatting zo zichtbaar maken ? Moest de hoofddoek geen uiting van hun geloof zijn lag dat anders. Door de grote hoeveelheid van de moslims in onze maatschappij begint dat dragen van een hoofddoek wat te irriteren, omdat juist onze Westerse vrouwen (die tot hiertoe nog in de meerderheid zitten > maar niet voor lang, zie onderaan).
Stel dat het aantal Hare Krishna aanhangers zo'n 1000x hoger zou zijn dan nu. Wel die zouden dan allemaal in van die oranje kleding carnavalkleding rondlopen het hele jaar door. Dat is ook een uiting van hun geloof en dat zou ook veel mensen gaan irriteren, maar enkel indien hun aantal zo groot zou zijn. Nu zijn dat er slechts een honderdtal: dus een uiterst beperkt aantal. Als er dus nu zo'n paar in het oranje rondlopen stoort dat geen kat.
En bedreiging dat hebben ik of Evil nooit gezegd dat we ons door die mensen bedreigd voelen omdat ze een hoofddoek dragen. Irritatie is het juiste woord. Ik heb daar geen zaken mee dat ze aanhanger/aanbidder zijn van iemand die zich profeet noemde maar blijkbaar volgens onze terminologie van dat woord nog geen fluit voorspeld heeft.
En bijdragen tot de maatschappij ? Waar ? In de gevangenis ? Deze zitten toch overvol dacht ik van moslims ? 50% ? Ik zal er niet ver naast zitten. Maar hun aantal is slechts zo'n 10% van de bevolking. Kan meer zijn maar ik ga de laatste cijfers niet opzoeken.
Wat je zegt of het zo moeillijk is iemand te aanvaarden zoals hij is dat hangt er van af of hij zijn principes door uw strot wil dringen of niet. Het is een basisplicht van elke moslim, wist je dat niet ? Lees de koran maar. En dat is zelfs de plicht van elke gematigde moslim.
Je zegt dat iedereen unaniem was over het bourka verbod. Enkel de niet-moslims dan wel denk ik.
En tot wat toegeeflijkheid kan leiden zie je in mijn link, die je wel angstvallig niet aangeklikt hebt uit vrees voor de realiteit
http://tv.breitbart.com/paris-authoriti ... y-prayers/
Als men er rekening mee houd dat binnen een 8-tal jaren 85% van de Brusselaars en 55% van de Antwerpenaars van allochtone afkomst zijn kan men dergelijke toestanden hier ook verwachten.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard