Even kort mijn situatie uitleggen:
In december 2010 heb ik ontslag genomen op mijn werk om aan de slag te gaan in mijn ogen een nieuwe uitdaging.
Mijn nieuwe werkgever wilde mij enkel aannemen op zelfstandige basis, dit zou namelijk de enige manier zijn om met alles in orde te zijn, bedoeling zou zij n geweest dat ik de zaak na een leerperiode zelf zou gaan uitbaten.
Nu na 3 maanden, werd mij totaal onverwacht, zonder enige reden mij verteld dat ik ontslagen was, zonder opzeg kon ik onmiddellijk inpakken en huiswaarts keren, ik heb mijn opdrachten nochtans altijd naar behoren uitgevoerd in maart ben ik vader geworden en had ik 10 dagen verlof gekregen, deze zouden niet van mijn loon worden afgetrokken omdat in 't begin beloofd was dat ik hetzelfde loon zou krijgen als een bediende. Echter werd mij medegedeeld bij mijn ontslag dat ik niet betaald wordt voor de maand april ter compensatie van mijn 10 dagen verlof.
Nu heb ik mij willen inschrijven bij de rva om een werkloosheidsuitkering te krijgen maar dat kan niet omdat ik op mijn vorige ontslag heb genomen en ik nu zelfstandig was, moet ik ff nog twee maanden wachten:-(
En alsof dat nog niet voldoende is… ik had gevraagd aan 't sociaal bureau om mij uit te schrijven omdat ik niet zelfstandig ben en daar kreeg ik te horen dat ze mij niet kunnen uitschrijven omdat mijn ontslag als zaakvoerder eerst moet gepubliceerd worden in 't staatsblad, bijgevolg moet ik nu mijn rsz bijdragen blijven betalen.
Kan er mij iemand raad geven wat ik moet doen om deze situatie te raken? Niet alleen heb ik nergens meer recht op, t zal mij op de koop toe nog een pak geld gaan kosten ook?