RR...ik wordT???Ik wordt aangehouden.
Iedereen maakt al eens een DT fout, maar IK...en DT...Laten we serieus blijven aub! Mijn dochtertje van 8 j. weet dat...
ben ik mee eens... Het meest zielige voorbeeld zie ik zelf op het werk bij dossiers voor de arbeidsrechtbank in verband met een beroep tegen een beslissing van RIZIV/mutualiteit.De grijsgedraaide klaagzang van mensen en middelen moet ook maar eens genuanceerd worden,wetende dat we dubbel zoveel magistraten hebben dan Frankrijk of Nederland...We moeten bij justitie maar eens afgeraken van die ingebakken reflex dat we minimaal een paar maanden nodig hebben om iets gedaan te krijgen...is andermaal uiting van die trein der traagheid-mentaliteit bij (te) veel actoren van justitie...(SCHUERMANS,F.,substituut-procureur,in Juristenkrant 1 maart 2000)
(TS zijn post, komt uit het krantenartiekel)Achter de naakte cijfers schuilt het gemis aan modern personeelsbeleid.'
Welke burger zou na zoiets nog wel vertrouwen kunnen hebben in justitie? Welk forumlid zou dat kunnen? Maak U bekend en laat het ons hier weten AUB !!Ik vertrouw justitie totaal niet meer. ...
Mijn eigen zaak : NA 56 klachten, 2 jaar lang wegens weigering omgangsrecht vraagt de procureur voor de beschuldigde (de moeder) BUITENVERVOLGINGSSTELLING.
Hiermee maak je het helemaal actueelNu er in dit 2jaar oude topic trg opgerakeld wordt, ff iets quote:
...Achter de naakte cijfers schuilt het gemis aan modern personeelsbeleid.'
Code: Selecteer alles
Artikel 387ter. § 1. Ingeval één van de ouders weigert de rechterlijke beslissingen met betrekking tot de huisvesting van de kinderen of het recht op persoonlijk contact uit te voeren, kan de zaak opnieuw voor de bevoegde rechter worden gebracht. In afwijking van artikel 569, 5°, van het Gerechtelijk Wetboek, is de bevoegde rechter degene die de niet-nageleefde beslissing heeft gewezen, tenzij de zaak inmiddels bij een andere rechter aanhangig is gemaakt, in welk geval de vordering voor deze laatste wordt gebracht.
De rechter doet uitspraak met voorrang boven alle andere zaken.
Er is onwil binnen de rechterlijke macht om orde op zaken te brengen op dat vlak. Eens om de zoveel jaar geeft de politiek nieuwe instrumenten aan de rechterlijke macht om die orde erin te krijgen. Maar er is een reden waarom men de naam rechterlijke macht aan de rechterlijke macht gegeven heeft.Het is duidelijk dat justitie op het merendeel van de vlakken slecht scoort en dit komt omdat de politiek justitie maar laat aanmodderen
Kan ik niet meer dan bevestigen! Voorbeelden genoeg.....in 6 jaar 3 keer bij X en elke keer is het iets anders...soms is de argumentatie gewoon "echt lachen".... In Leuven word immers oudervervreemding aangemoedigd !
Men is daar blijkbaar enkel gelukkig als men weer eens een papa de grond in kan boren....