Problemen bij verlijden van akte!

Heye
Topic Starter

Problemen bij verlijden van akte!

#1 , 02 feb 2007 17:52

Beste,

1).Indien de verkoper van een pand twee weken voor het verlijden van de akte, van gedacht veranderd, kan hij zich nog onthouden om zijn huis te verkopen?

Situatie van de eigenaar: alleenstaande vrouw met twee kinderen, bewoont het huis met haar vriend. De vriend heeft een woning van zijn eigen. De woning waar zij met haar vriend in woont behoort toe aan de vrouw en haar ex man. Iedereen die het compromis moest tekenen heeft getekend d.w.z. (vrouw - diens ex- man en de koper)

Nu schort er iets tussen de vrouw en haar nieuwe vriend. Vriend gaat terug in zijn huis wonen, en zij beslist om het huis niet meer te verkopen.

2).Kan hier een uithuiszetting plaatsvinden? Dit vind ik nogal hard want ze heeft twee kinderen en ik wil geen moeder met kinderen op straat zetten.

3).Mag ik als nieuwe koper het huis na VVA aan haar verhuren (vb 3 maand) tot zij iets anders heeft gevonden. Bij mij is er geen haast bij.

In de hoop op een gunstig antwoord, teken ik,

Met vriendelijke groeten
Heye Andy

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Koenraad
Contacteer: Website

#2 , 02 feb 2007 18:10

Een compromis is wel bindend hoor, wat voor zin heeft dat anders?
Ik denk dat De Heer De Moor in dit forum al menig antwoorden heeft gegeven met bijhorende wetteksten op gelijkaardige vragen.

Heel nobel van je om toch te denken aan de vrouw en de 2 kinderen, een compromis tussen jezelf en de vrouw kan, mijn inziens, altijd natuurlijk.
www.woonforum.be

Reclame

Terug naar “Kopen”