zonnepanelen

float
Juridisch actief: Ja

Re: zonnepanelen

#16 , 16 apr 2011 08:39

Omdat de wetgeving dat niet voorziet...
Waarschijnlijk gaan de gemeenten toch een belasting invoeren op die zonnepanelen hahaha

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena
Topic Starter

#17 , 16 apr 2011 11:31

Omdat de wetgeving dat niet voorziet...
Waarschijnlijk gaan de gemeenten toch een belasting invoeren op die zonnepanelen hahaha
onze belastingsaangifte voorziet toch een rubriek diverse inkomsten

float

#18 , 16 apr 2011 16:42

Je haalt uit alle energiebesparende maatregelen winst dan he...

Reclame

xena
Topic Starter

#19 , 16 apr 2011 16:58

Je haalt uit alle energiebesparende maatregelen winst dan he...
en produceer en verkoop je die dan ook ?

float

#20 , 16 apr 2011 19:17

Ik dacht dat het systeem deels diende om je eigen stroomverbruik op te bouwen en het te veel geproduceerde wordt op het net gezet?
Je verkoopt die eigenlijk niet, maar je krijgt er een vergoeding voor hé

xena
Topic Starter

#21 , 16 apr 2011 20:06

leuk ik ga morgen een winkel beginnen en ik verkoop mijn produkten niet want ik ga er een vergoeding voor vragen allemaal zuivere winst want ik verkoop eigenlijk niks en voor de fiscus heb ik geen inkomen .

bartvdv

#22 , 16 apr 2011 21:24

We moeten het nu ook weer niet gaan overdrijven. Je mag een bepaalde hoeveelheid energie produceren. Ga je daarboven, dan krijg je geen groenestroomcertificaten omdat je aanzien wordt als producent van energie.

JPV

#23 , 16 apr 2011 21:55

leuk ik ga morgen een winkel beginnen en ik verkoop mijn produkten niet want ik ga er een vergoeding voor vragen allemaal zuivere winst want ik verkoop eigenlijk niks en voor de fiscus heb ik geen inkomen .
ik verkoop géén electriciteit. Enkele GSC's. Ik verkoop met andere woorden de groene kant van de energie, niet de energie zelf. En gezien het uiteindelijk de overheid is die die GSC's regelt, is het geen gewone verkoop.

En voor de fiscus heb je wél een inkomen als je een grote productie realiseert. Maw: nu zijn huis & tuingebruikers eigenlijk bevoordeeld tegenover grote verbruikers ;).

xena
Topic Starter

#24 , 17 apr 2011 12:33

Je mag een bepaalde hoeveelheid energie produceren. Ga je daarboven, dan krijg je geen groenestroomcertificaten omdat je aanzien wordt als producent van energie.
waar is de wettelijke basis hiervoor

xena
Topic Starter

#25 , 17 apr 2011 12:34

ik verkoop géén electriciteit. Enkele GSC's. Ik verkoop met andere woorden de groene kant van de energie, niet de energie zelf. En gezien het uiteindelijk de overheid is die die GSC's regelt, is het geen gewone verkoop.

En voor de fiscus heb je wél een inkomen als je een grote productie realiseert. Maw: nu zijn huis & tuingebruikers eigenlijk bevoordeeld tegenover grote verbruikers ;).
graag de wettelijke basis hiervoor

ganapathi tantra

#26 , 17 apr 2011 20:20

of met andere woorden: ze zijn er verdikke weer ingeslaagd om electrabel ons de centen uit onze zakken te halen
zonder een slag te doen. als een vrouw knap is wilt ge er wel eens wat leugens van geloven maar die ene die heeft
bij mij toch ferm afgedaan. Denk dat ons Gents Grietje nog verder van de consument staat dan mening ander want
wat die de laatste tijd verkondigt tart alle verbeelding. Maar vermoedelijk zal ze alleen maar staan keffen omdat iemand
aan haar leibandje staat te trekken.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Vandebos

#27 , 17 apr 2011 20:43

Ik dacht dat je als producent van groene stroom de 220.000Kwh niet mocht overschrijden om van groenstroom certificaten te kunnen genieten. Verleden week was er nog een bedrijf in een reportage op TV die uitlegde dat dat de reden was waarom ze niet meer panelen hadden geplaatst.

bartvdv

#28 , 17 apr 2011 20:58

Je mag een bepaalde hoeveelheid energie produceren. Ga je daarboven, dan krijg je geen groenestroomcertificaten omdat je aanzien wordt als producent van energie.
waar is de wettelijke basis hiervoor
Jesus Christ, dat is gewoon een van de voorwaarden voor het wel of niet krijgen van groenestroomcertificaten. Een van de redenen van de grote kost voor deze certificaten is dat de leverancier verplicht is de certificaten op te kopen bij de consument aan meer dan 300 euro/stuk, terwijl ze op de 'vrije markt' maar ongeveer 95 euro waard zijn of opbrengen.

xena
Topic Starter

#29 , 17 apr 2011 23:10

op te kopen bij de consument
kopen bij de consument ?

maar ik geloof alles , graag de wetteksten

Jan S

#30 , 18 apr 2011 09:01

maandag 18 april 2011 om 06u27

"Zonnepanelen zijn niet de juiste keuze om efficiënt en goedkoop groene stroom op te wekken." Minister van Energie Freya Van den Bossche is van plan om een einde te maken aan de grote financiële voordelen voor zonnepanelen.

"In verhouding tot het rendement is zonne-energie de duurste technologie", zegt Freya Van den Bossche in De Standaard. "En toch hebben we iedereen massaal in die richting geduwd." Voor de grote parken met zonnepanelen bij bedrijven noemt de minister de kostprijs "niet te verantwoorden". Windmolens zijn volgens haar een veel beter alternatief.

Zonnepanelen niet eerste optie
Ook voor particulieren zouden zonnepanelen niet de eerste optie mogen zijn. "Je huis isoleren blijft nog altijd de belangrijkste investering. En als je dan toch zonnepanelen legt, gebruik je die beter om water te verwarmen dan om stroom op te wekken. Maar de overheid heeft iedereen massaal naar de minder rendabele opties geduwd", zegt ze.

Minder subsidies, faire bijdrage
Van den Bossche wil tegen de herfst een blauwdruk klaar hebben van een hertekend Vlaams energiebeleid. "Wie zonnepanelen legt, zal nog altijd een lage elektriciteitsfactuur hebben, maar zal minder subsidies krijgen en zal een faire bijdrage aan het netwerk moeten doen. Je zal niet langer drie keer langs de kassa kunnen passeren."

Protest tegen prijsverhoging
De minister heeft ook bij de federale energieregulator Creg geprotesteerd tegen de manier waarop netbeheerder Eandis de prijzen verhoogt. Ze neemt het niet dat sommige regio's veel meer moeten betalen dan andere en dat het verschil pas na een jaar verrekend wordt. (Belga/EE)
Bron: http://www.knack.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Bovenstaand bericht omvat enkel mijn persoonlijk visie en geen sluitend juridisch advies.
Raadpleeg ook steeds de bevoegde overheid.

Terug naar “Archief”