Wederom foute factuur autogarage

Jean54
Topic Starter
Berichten: 16

Wederom foute factuur autogarage

#1 , 11 apr 2011 16:36

Hallo,

Even een korte voorgeschiedenis; ik koop in mei 2009 een occasie auto bij een officiële opelgarage, waar ik reeds 15jaar tevreden klant ben.

Ongeveer één jaar geleden rijdt er iemand de spiegel van mijn wagen af, europees aanrijdingsformulier ingevuld, allemaal in orde zou je denken..
Naar de verzekering gestuurd, daarna wordt er een offerte gevraagd bij de garage voor de nieuwe spiegel (270euro).
Ik krijg na enkele weken telefoon van de receptioniste van de garage; dat de verzekering het heeft goedgekeurd en dat ik mag komen om de spiegel te laten plaatsen.
Nadat ik de factuur gekregen had, neem ik kontakt op met mijn verzekering en blijkt dat het niet in orde is, spiegel mocht niet geplaats zijn! (Nadien geeft de receptioniste zijn fout toe; 'ik was te snel'. (nu zijn we ong 6maanden verder).

Ondertussen komt er een vreemd geluid vanonder de motorkap, ga op 2 maand tijd 3 keer(geluid wierd steeds erger) naar de garage, met de vraag wat het probleem is.
3keer wordt er gezegd dat er helemaal geen probleem is.

Ik besluit naar een andere garage te gaan, en blijkt de koppakking kapot te zijn.
Keer terug naar mijn garage met de diagnose, na uren gesprek over de spiegel en de koppakking met de zaakvoerder komen we een redelijke schikking overeen.

3 weken geleden maak ik via mail een afspraak voor een klein onderhoud en de vraag naar de prijs van 2 onderdelen (2filters) inclusief plaatsing.
Ik krijg antwoord; Staat genoteerd voor klein onderhoud.
Auto gaat binnen, nog geen week erna de factuur; 166euro!!
Wat blijkt de 2 filters zijn ook vervangen (was nochtans niet gevraagd), en dus ook door de filters een groot onderhoud gefactureerd.


De garage is nu op één jaar tijd 5keer in fout!!

Ik maak opnieuw een afspraak met de zaakvoerder, geeft toe dat er door ziekte van de receptioniste een miscommunicatie was.
Maar wil niets van de factuur doen!

Ik ben het beu, wat kan ik hieraan doen??

Bedankt, Jean

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22697
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 11 apr 2011 16:44

Eens kontakt opnemen met de merkinvoerder voor ons land. De dealers krijgen jaarlijks goede of slechte punten, en kunnen zelfd hun concessie verliezen als er teveel klachten zijn over de service.

fendtje
Berichten: 234
Locatie: burcht

#3 , 11 apr 2011 20:05

Hallo,

Even een korte voorgeschiedenis; ik koop in mei 2009 een occasie auto bij een officiële opelgarage, waar ik reeds 15jaar tevreden klant ben.

Ongeveer één jaar geleden rijdt er iemand de spiegel van mijn wagen af, europees aanrijdingsformulier ingevuld, allemaal in orde zou je denken..
Naar de verzekering gestuurd, daarna wordt er een offerte gevraagd bij de garage voor de nieuwe spiegel (270euro).
Ik krijg na enkele weken telefoon van de receptioniste van de garage; dat de verzekering het heeft goedgekeurd en dat ik mag komen om de spiegel te laten plaatsen.
Nadat ik de factuur gekregen had, neem ik kontakt op met mijn verzekering en blijkt dat het niet in orde is, spiegel mocht niet geplaats zijn! (Nadien geeft de receptioniste zijn fout toe; 'ik was te snel'. (nu zijn we ong 6maanden verder).

Ondertussen komt er een vreemd geluid vanonder de motorkap, ga op 2 maand tijd 3 keer(geluid wierd steeds erger) naar de garage, met de vraag wat het probleem is.
3keer wordt er gezegd dat er helemaal geen probleem is.

Ik besluit naar een andere garage te gaan, en blijkt de koppakking kapot te zijn.
Keer terug naar mijn garage met de diagnose, na uren gesprek over de spiegel en de koppakking met de zaakvoerder komen we een redelijke schikking overeen.

3 weken geleden maak ik via mail een afspraak voor een klein onderhoud en de vraag naar de prijs van 2 onderdelen (2filters) inclusief plaatsing.
Ik krijg antwoord; Staat genoteerd voor klein onderhoud.
Auto gaat binnen, nog geen week erna de factuur; 166euro!!
Wat blijkt de 2 filters zijn ook vervangen (was nochtans niet gevraagd), en dus ook door de filters een groot onderhoud gefactureerd.


De garage is nu op één jaar tijd 5keer in fout!!

Ik maak opnieuw een afspraak met de zaakvoerder, geeft toe dat er door ziekte van de receptioniste een miscommunicatie was.
Maar wil niets van de factuur doen!

Ik ben het beu, wat kan ik hieraan doen??

Bedankt, Jean
neem contact met uw rechtsbijstand.
als die een briefje sturen , gebeuren er soms mirakels.
en nadien blijf daar weg na 15 jaar ( als uwe waarborg afgelopen is toch)

Reclame

Turaki
Berichten: 6870

#4 , 11 apr 2011 20:41

Factuur via AS betwisten, met mail in bijlage, met de vraag te bewijzen dat u de plaatsing van die filters gevraagd had. De rest meteen betalen.
Copie van schrijven overmaken aan invoerder, en andere garage zoeken.

Jean54
Topic Starter
Berichten: 16

#5 , 12 apr 2011 12:23

Ik heb ondertussen contact opgenomen met Opel, die mevrouw onderzoekt de zaak en laat mij iets weten.

Jean54
Topic Starter
Berichten: 16

#6 , 04 mei 2011 17:21

Ik heb ondertussen kontakt gehad met de klantendienst van Opel Belgium.
Die mevrouw heeft dan de garage gekontakteerd en mij terug gebeld.

Het komt er nu op neer, die mevrouw kan enkel bemiddelen, maar niets aan de factuur doen.
En aangezien de garage er niets aan wil doen, blijf ik met de gebakken peren zitten.
Ik vind het schandalig!

Ondertussen kom ik van de keuring en is hij nog eens afgekeurd, en dit na het zogezegde groot onderhoud!!
-Afstelling dimlichten
-Armortiseurs achteraan
-Remmen achteraan, trommels open gedaan, remschoenen volledig weg.


Wat kan ik hieraan doen???


Bedankt

moemoe
Berichten: 12

#7 , 16 jun 2011 20:50

garagist aangetekend in gebreke stellen. aan de hand van Uw tekst te zien zal dit voor U geen moeilijke opgave zijn. In t vervolg faktuur nakijken alvorens te betalen. Wat je niet gevraagd hebt , niet betalen. heb het zelf ooit voorgehad en het ging dan slechts op het opvullen van het reservoir voor de ruitensproeier. had bij het binnenbrengen van auto gezegd dat ik zelf juist had opgevuld en anti-vries bijgedaan . op factuur toch melding van opvullen en anti-vries . heb niet betaald voor deze "dienst" (was wel ander merk van auto)

Terug naar “Andere”