Bij mijn weten (lees in mijn ervaring) kunt u zoiets niet tegenhouden als de mama haar uitdrukkelijke toestemming geeft, dat zij haar partner alleen wil laten komen.
ik mag toch minstens veronderstellen dat een beetje overleg gepast is? als mij zou gevraagd worden of het voor mij goed is dat de nieuwe man in kwestie de honeurs gaat waarnemen, geef ik met de glimlach mijn akkoord. als zoiets achter mijn rug gebeurt en ik word zeer kort op voorhand op de hoogte gebracht, word ik een klein beetje lastig en doe ik er alles aan om mijn rechten als vader gerespecteerd te zien.
de school heeft overigens mijn standpunt bevestigd en gaat hier in de toekomst rekening mee houden. voor dezelfde moeite fladdert mijn ex van de ene naar de andere en komt er elk trimester iemand anders naar het oudercontact...
Vanaf dit jaar stond het bij in het schoolreglement.
Dat stiefouders voortaan wel mogen meekomen,maar dat e raltij min 1 van de natuurlijke ouders moet aanwezig zijn
eigenlijk is zoiets de logica zelve, 't is en blijft OUDERcontact, niet stiefoudercontact, aanhoudercontact, grootoudercontact of wat dan ook. de samenleving heeft natuurlijk wel een zodanige evolutie doorgaan dat niet in alle situaties duidelijk is wie nu eigenlijk wie is. tijdens een of andere info-avond op de school een paar jaar geleden hoorde ik een paar vrouwen tegen mekaar bezig "zeg, wie is dat?" "ah, dat is de papa van B en I" waarop de vraagsteller antwoordde "ah, M is niet hun vader?". een veelbetekenende blik van mij heeft hen snel een andere kant doen opkijken.
voor niets of niemand een gram respect, venijnig brutaal en vuilgebekt.