hoe zeggen ze dat tegenwoordig: goe bezig of zo ?Je kan ook eens art. 2270 proberen om het bezit van de iPhone te verantwoorden: bezit van roerend goed geldt als vermoeden van eigendomstitel. Dus het is niet aan de "eerlijke vinder" om zijn gedrag te verantwoorden maar aan de persoon die beweert dat hij niet de eigenaar is, om aan te tonen dat hij niet de eigenaar is.
Met alle respect, we hebben het hier wel niet over een crimineel maar over iemand die een GSM vindt en besluit om deze zelf te gaan gebruiken. Er is geen twijfel dat deze beslissing van hem misschien onwettig is of moreel onethisch ... maar om eerlijk te zijn, ik zou net hetzelfde doen. Als je zo dom bent om je Iphone kwijt te spelen in een discotheek, dan mag je wel ff afzien!Oké raindream je hebt gelijk, we moeten er hier geen virtuele cafétoog van maken met de gekende moraalridders er rond zoals je die in het echte leven ook veel vind
maar ik ben de mening toegedaan dat je om bepaalde redenen juridische info wil en wenst.
Maar dit is toch wel een schrijnend voorbeeld waarvan ik vind dat je daar eerder moet op reageren op het vlak van moraal en normen dan de zaak eens juridisch uit te klaren.
Je doet dit soort zaken gewoon weg niet.
Zo zijn er ook een aantal bouwforums waarop men soms raad vraagt inzake zwartwerk. Nu ja daar kan je idd veel info over geven maar dat kan niet. Zo houd het natuurlijk
een keertje op.
Met deze topic probeert men een antwoord te krijgen in hoeverre men nog kan vals blijven spelen om uit ge kluwen te geraken waar men al in zit. Niemand zal beweren heiliger dan
de paus zelf te zijn maar dit is toch wel een brug te ver.
Kijk en net dat soort reacties vind ik dat we niet moeten hebben op een forum. Want ik meen toch te stellen dat het op eender welk forum de bedoeling is bepaalde regels in acht te houden die in een normale maatschappij zouden moeten kunnen blijven bestaan.Met alle respect, we hebben het hier wel niet over een crimineel maar over iemand die een GSM vindt en besluit om deze zelf te gaan gebruiken. Er is geen twijfel dat deze beslissing van hem misschien onwettig is of moreel onethisch ... maar om eerlijk te zijn, ik zou net hetzelfde doen. Als je zo dom bent om je Iphone kwijt te spelen in een discotheek, dan mag je wel ff afzien!Oké raindream je hebt gelijk, we moeten er hier geen virtuele cafétoog van maken met de gekende moraalridders er rond zoals je die in het echte leven ook veel vind
maar ik ben de mening toegedaan dat je om bepaalde redenen juridische info wil en wenst.
Maar dit is toch wel een schrijnend voorbeeld waarvan ik vind dat je daar eerder moet op reageren op het vlak van moraal en normen dan de zaak eens juridisch uit te klaren.
Je doet dit soort zaken gewoon weg niet.
Zo zijn er ook een aantal bouwforums waarop men soms raad vraagt inzake zwartwerk. Nu ja daar kan je idd veel info over geven maar dat kan niet. Zo houd het natuurlijk
een keertje op.
Met deze topic probeert men een antwoord te krijgen in hoeverre men nog kan vals blijven spelen om uit ge kluwen te geraken waar men al in zit. Niemand zal beweren heiliger dan
de paus zelf te zijn maar dit is toch wel een brug te ver.
Maar om toch iets uit dit alles geleerd te hebben ... volgende keer de Iphone software jailbraiken en IMEI nr veranderen