goedemiddag
ik ben een beetje ten einde raad vandaar dat ik hier terecht kom.
ik zal maar direct met de deur in huis vallen.
in 1995 stierf mijn vader, mijn moeder had reeds een verleden van psychiatrie. zij nam reeds jaren Haldol. enkele maanden later begon zij een nieuwe relatie met iemand. deze heeft haar ook van huisarts doen veranderen, namelijk naar iemand die hij goed kende.
zij hebben sindsdien een LAT relatie en mijn moeder woont nog in het ouderlijke huis me. ikzelf ben 29 en woon slechts 4 dagen in het ouderlijke huis omdat deze op 2km gelegen is van mijn werk en voor de rest kan ik bij mijn vriendin verblijven in het weekend(wat 80 km verder is). haar vriend huurt elders een huis.
ik merk dat mijn moeder door de jaren steeds meer onevenwichtiger wordt. haar vriend kocht sindsdien een Mercedes en ik heb ook een vermoeden dat zij een appartement gekocht heeft op zijn naam (is er een mogelijkheid om dit na te gaan?).
ik heb reeds contact gehad met haar behandelende huisdokter maar die heeft gewoon gezegd dat zij met mij niet praat.
mijn moeder is sinds de dood van mij vader terug 1 maal in psychiatrie gezeten na een woningbrand in 2003. de behandelende dokter van de Paaz dienst waar ze toen verbleef heeft toen ook vaststellingen gedaan zoals dat zij een douche nam met haar kleren aan, etc... hij weigerde echter hiervan iets op papier te zetten en raadde mij aan contact op te nemen met haar huisarts.
wat ze met haar geld doet lig ik eerlijk gezegd niet meer wakker van.
Maar kan iemand mij zeggen hoever ik aansprakelijk ben later als zoon.
voor welke kosten ik later al dan niet zal opdraaien? als ze morgen geen cent meer bezit zal men waarschijnlijk bij mij komen kloppen (ik heb immers een vast werk?) of als ze morgen een ongeluk veroorzaakt?
zij heeft nooit samengewoont met haar vriend en ik zal waarschijnlijk later nooit kunnen aantonen wat er allemaal gebeurt. of bestaat er een mogelijkheid om dit vast te leggen?
binnen enkele maanden verhuis ik naar een woning die ik samen met mijn vriendin gekocht heb. kan men later dit huis aanslaan?
ik weet dat ik naar de notaris kan stappen om te vragen mij uit het erfrecht te ontzetten zodat eventuele schulden bij haar dood niet bij mij komen kloppen. maar kan dit ook als ze bijvoorbeeld morgen in een home komt? wat zijn mijn mogelijkheden.
alvast bedankt voor de geboden hulp.