ONDERLING AKKOORD : HOEVEEL IS HET WAARD ?

caroluss
Topic Starter

ONDERLING AKKOORD : HOEVEEL IS HET WAARD ?

#1 , 31 mar 2011 21:16

Hallo allen,
heb een vraagje, ik heb een onderling akkoord opgemaakt met mijn huurder, om het kontrakt te beeindigen voor eind februari. En u raad het al hij zit er tot op heden nog altijd in en nu vraag ik mij af wat mijn "onderling akkoord" nu betekent en of dit dus rechtsgeldig is. Wat moet ik nu doen ? groetjes carl.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 mar 2011 21:26

welk type van contract???

caroluss
Topic Starter

#3 , 31 mar 2011 21:31

betreft geregistreerd huurkontrakt voor 3 jaar.

Reclame

Tmespreu

#4 , 31 mar 2011 21:37

Heeft u bij het opmaken ervan de vormvoorwaarden gerespecteerd? (bv. opgmaakt in zoveel exemplaren als belanghebbende partijen, ondertekend door beide parijten, edm.)

Wat komt u juist overeen in het akkoord?
Dat u beiden akkoord bent dat het contract van bepaalde duur wederzijds verbroken wordt per 28 februari?

Als dit het geval is stuurt u vooreerst uw huurder een aangetekend schrijven, waarin u hem in gebreke stelt, zegt dat hij uw woning betrekt zonder geldige titel, overwegende dat de huurovereenkomst verbroken is.
Geef hem nog x aantal dagen/weken tijd om het pand te verlaten.

U meldt ook dat wanneer hij dan het pand nog niet heeft verlaten u naar het vredegerecht zal stappen om verdere stappen te ondernemen.

caroluss
Topic Starter

#5 , 31 mar 2011 21:53

Er staat dus in dat :
15/2/2011
mr x (verhuurder) en mr x (huurder) hebben besloten in overleg en ONDERLING AKKOORD het huurkontrakt dat hen bind betreffende appartement gelegen te ...) te beeindigen.
wanneer mr x (huurder) het pand verlaat voor 1 maart 2011 hoeft hij de huur voor februari niet te betalen.
ter goedertrouw opgemaakt te Gent 15/2/2011
en ondertekend door beide partijen en handgeschreven gelezen en goedgekeurd.

Tmespreu

#6 , 31 mar 2011 22:03

zijn er 2 exemplaren? waarvan elke partij er 1 heeft?

En er staat niet in dat er zoveel exemplaren zijn opgemaakt als partijen met een belang?

Vandebos

#7 , 31 mar 2011 22:48

Ter zijde maar in uw eigen bescherming, nergens neemt u voor de periode na het verbreken van het contract nog woorden als huur en huurcontract in de mond of zet ze op papier. Vanaf 01/03/2011 is deze persoon een bezetter die onrechtmatig uw pand bezet. U spreekt dan ook voor alle te betalen sommen over een bezettingsvergoeding van x/dag, waarbij X 1/30ste van de voormalige maandelijkse huur bedraagt.

Terug naar “Huren”