schimmel

yoel
Topic Starter

schimmel

#1 , 31 mar 2011 12:36

Hallo,

Ik ga een appartment huren vanaf 1 mei2011 we krijgen 1 maand gratis omdat er nog veel te doen is in het appartement.Nu vandaag wou ik het behang eraf halen en wat bleek in twee kamers is er schimmel achter het behang nu was mijn vraag hoe ik dit moet zeggen tegen de verhuurder.

Mvg Sandy.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore

#2 , 31 mar 2011 12:39

Zijn wel een paar mogelijkheden
Via mail met ontvangstbevestiging.
Via GSM / telefoon / skype / andere VoIP -> je neemt het gesprek op
Via aangetekend schrijven.

Of op de gewone manier :) (aan te raden bij de eerste maal, bovenstaande indien hier geen gehoor aan wordt gegeven)
Je laat weten dat er schimmel is gevonden en dat hier iets aan gedaan moet worden
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

yoel
Topic Starter

#3 , 31 mar 2011 12:44

Ik heb hem gebeld maar hij moet nog terug bellen.Maar als ik het gesprek niet kan opnemen? En op 1 mei verhuizen wij dus gewoon eerst zeggen dat er schimmel is en hoe lang moet ik hem de tijd geven ?

Reclame

Fore

#4 , 31 mar 2011 13:29

hmm, ikzelf ben hier ook geen deskundige in.

Maar in principe binnen een redelijke tijd. (zelf af te spreken).

Mensen met meer kennis van zake zullen hier ook wel antwoorden :)
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Turaki

#5 , 31 mar 2011 15:31

Schimmel kan een reden zijn om onbewoonbaar te laten verklaren, dus is zeer dringend!
Via telefoon vaak proberen, en noteren wanneer u gebeld heeft. Indien geen tijdige reactie (ik zou zeggen tegen maandag) een AS, met fotos en oplijsting van uw pogingen tot telefonisch contact, met de vraag dit in orde te brengen ten laatste tegen 1 mei. Indien dan nog niet in orde, nieuw AS, termijn 14 dagen, en indien niet in orde woningonderzoek.

Vandebos

#6 , 31 mar 2011 16:59

Indien dan nog niet in orde, nieuw AS, termijn 14 dagen, en indien niet in orde woningonderzoek.
In het eerste aangetekende schrijven geeft u de huisbaas 14 kalenderdagen na kennisname om u mee te delen wanneer binnen de 45 kalenderdagen na kennisname de gemelde problemen worden aangepakt dat dit schrijven geldt als enige en definitieve ingebrekestelling indien één van beide termijnen niet wordt gerespecteerd en u aldus verplicht zal zijn zonder verdere verwittiging de woningdienst in te schakelen om de toxiciteit van de schimmel te laten testen en de eventuele bewoonbaarheid van het pand te laten evalueren.

sluit af met: "enkel voor de goede orde wordt dit schrijven u aangetekend en per gewone post verzonden."

U zend het schrijven aangetekend en per gewone post.

één van beide termijnen wordt niet gerespecteerd (2de wordt niet gerespecteerd zonder gegronde reden.)? Geen genade en woningdienst erop.

Het is handig als u dagelijks de schimmels fotografeert op die wijze kan de voortdurende evolutie perfect aangetoond worden en dient de verhuurder niet af te komen met drogreden zoals "die was er altijd al", " de schimmel is gestopt het moet alleen nog drogen", etc etc.

yoel
Topic Starter

#7 , 31 mar 2011 18:13

.Ga ik dat zeker doen maar wij hebben nu al de sleutels maar het contract gaat pas in van 1 mei 2011 mag ik dan nu al een aangetekende brief versturen.

Vandebos

#8 , 31 mar 2011 18:43

Nog even wachten dan..

Terug naar “Huren”