ex betalen of niet?

jeroen911
Topic Starter

ex betalen of niet?

#1 , 28 mar 2011 18:09

Ikzelf en mijn ex hebben nog een goeie verstandhouding en zijn sinds December 2009 gescheiden we doen aan co-ouderschap voor ons kindje.
In 2008 was ze werkloos en nu moet ze een deel terugbetalen en komt ze naar mij om de helft te betalen omdat we dan nog samen waren. (elk iets van 400€)

Nu twijfel ik wat ik zou doen; ok we waren nog samen op dat moment maar heb ik daar nu nog iets mee te maken?
Zowiezo wil ik onze verstandhouding ook niet kapot helpen maar heb ik argumenten om te zeggen, heeft ze het aan het rechte eind?
Wat denken jullie in dit geval?

Vriendelijke groeten,
Jeroen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Alex45

#2 , 28 mar 2011 20:41

Het woord 'gescheiden' zegt eigenlijk genoeg.
Als je hieraan toegeeft, dan volgt er waarschijnlijk/misschien nog iets anders (heb hier ervaring mee :| ).
Het is niet nodig om te proberen dingen uit het verleden te regulariseren, het verleden.... is het verleden.

Succes ermee :!:

Alex

jeroen911
Topic Starter

#3 , 28 mar 2011 23:11

We komen nog goed overeen in die zin dat we elkaar nog helpen (zoals goeie vrienden) ook voor de kleine en als er eens iemand weg moet vangt de andere op enzo.
Maar voor zoeen dingen kun je op den duur allerlei dingen gaan verzinnen.
Ik zit gewoon met de vraag, hoe ik kan neen zeggen en toch nog goed overeen komen. :-/

Reclame

Turaki

#4 , 29 mar 2011 08:16

Indien gehuwd volgens wettelijk stelsel of gemeenschap van goederen, waren ook de schulden tijdens het huwelijk gemeenschappelijk, en dus ook van u.
Naar mijn mening is dit geen onredelijke vraag, zolang maar duidelijk is dat dit enkel kan wegens tijdens het huwelijk, en dat u met schulden uit die periode ook bij haar kan gaan.

Alex45

#5 , 29 mar 2011 08:34

Leg haar uit dat jullie sinds de scheiding volledig financieel onafhankelijk zijn, ook voor wat betreft het verleden.

Mariette

#6 , 29 mar 2011 11:44

Leg haar uit dat jullie sinds de scheiding volledig financieel onafhankelijk zijn, ook voor wat betreft het verleden.
dus indien er wordt teruggetrokken van belastingen voor de periode tijdens het huwelijk, dan vindt u ook niet dat de man daarin mag delen?

jeroen911
Topic Starter

#7 , 06 apr 2011 01:04

Op onze EOT Akte staat er dat na bepaalde datum alle kosten voor zichzelf zijn dus strikt gezien hoef ik niet maar in dit geval zal ik het betalen en dan ook zeggen dat het eerste en laatste keer is.
Vanaf volgend jaar zouden we op alle vlakken moeten zelfstandig zijn.

milwtafkas

#8 , 06 apr 2011 14:01

Ik ben even niet mee...
Betreft die een belastingsschuld?
Zo ja vind ik het niet meer dan logisch dat u,indien die nog (gedeeltelijk) dateert uit de periode dat ik samen was,
hiervan een deel betaalt.

kellytjexxx

#9 , 26 apr 2011 22:57

voila vind ik ook, mijn ex is ook weg sinds oktober 2009 en hij vertikte om zen adres te wijzigen dus kheb nog maanden hoge huur betaald want werd berekent op inkomen, heb ook toen vriendelijk gevraagd of hij er de helft van wou bijleggen en dat wou hij niet! uiteindelijk heb ik er schijnt wel recht op men advocaat is alles aan het regelen dus ja.. als je echt eerlijk bent ik zou dat wel betalen dan als ze echt juist is toch! groeten kelly

Jackrussell

#10 , 14 mei 2011 10:05

dus indien er wordt teruggetrokken van belastingen voor de periode tijdens het huwelijk, dan vindt u ook niet dat de man daarin mag delen?
Belastingverrekeningen worden normaal toch opgenomen in de echtscheidingsafspraken?

jeroen911
Topic Starter

#11 , 22 mei 2011 23:10

Ik heb uiteindelijk besloten om de helft te betalen aangezien we op dat moment nog samen waren en ook belastingen enzo nog gedeeld waren.
Bedankt voor de berichtjes!

Terug naar “Echtscheiding”