Briefwisseling i.v.m. strafzaken

20prinses11
Topic Starter

Briefwisseling i.v.m. strafzaken

#1 , 26 mar 2011 20:18

Ik heb een aantal documenten (verzoekschrift, stukken toe te voegen aan dossier, verzoek tot inzage dossier, e.d.) die ik wens af te geven bij de griffie van de rechtbank van 1ste aanleg te Brussel.
Maar aan wie moet ik de brief zelf adresseren: aan onderzoeksrechter, procureur des Konings en met welke aanspreektitel?
Voor verzoekschriften baseer ik me op art. 61 Sv.
Maar om gewoon stukken te laten toevoegen, weet ik niet welk art. ik kan aanhalen.
Weet iemand me iets meer te vertellen? Beste dank
:o

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Juridisch actief: Ja

#2 , 26 mar 2011 20:47

Valt te zien om wat voor onderzoek het gaat hé :-)

20prinses11
Topic Starter

#3 , 27 mar 2011 09:42

Het gaat om een geval van stalking waarin ik beschuldigde ben en geniet van voorlopige vrijheid onder bep. voorwaarden (3 maand om te beginnen, kan verlengd worden). Ik doe geen beroep op een advokaat en wens zelf "bewijsstukken" toe te voegen aan het dossier dat nog in handen is van onderzoeksrechter. Verder zou ik inzage willen vragen van mijn dossier en ook nog een bijkomend onderzoek (o.a. verhoor van burgelijke partij, hetgeen de onderzoeksrechter "kan" weigeren).
Ik heb al deze verzoeken reeds klaar getypt, geadresseerd aan de onderzoeksrechter, maar is dit zo? In art. 61 spreekt men telkens van "indienen ter griffie".
Met dank

Reclame

Terug naar “Andere”