Mijn oudste dochter woont bij de ex (16 jaar, in het midden van pubertijd). Ik schiet nog prima met haar op, maar fysiek woont ze in onze oude woning, ook omdat haar paard daar staat en de ex er niet wil voor zorgen als ze er niet is.
Nu de vraag : mijn ex wil alimentatie vragen, geen probleem, ben ik dus toe bereid, het is ook mijn kind, dus tot zover alles ok.
Maar ik sta op trouwen met mijn nieuwe partner. Wordt deze alimentatie berekend op mijn loon, of ook op het loon van mijn nieuwe partner ?
Ik wil mijn nieuwe partner niet met zo'n last opzadelen.
Momenteel wonen we wettelijk samen, en de ex had me al duidelijk gemaakt dat hij een tijd ging wachten en die alimentatie dan met terugwerkende kracht ging vragen, aangezien ik nu 80% werk, maar binnen een jaar terug voltijds ga werken, en de bijdrage dan hoger zou zijn. (hij wou eerst in het zwart geld van mij, wat ik geweigerd heb). Ik heb hem gezegd dat hij het maar officieel moet opstarten, en dat een rechter of notaris een bedrag kan bepalen, niet hijzelf.
Ik heb er dus absoluut geen probleem mee mijn kind te onderhouden, maar mijn ex kennende, en de vorige 5 jaar in ogenschouw nemende, hangt hij steeds de sukkelaar uit die geen geld heeft tgo de kinderen, terwijl hij iets meer verdient als ik, en hij ons huis voor peanuts gekregen heeft, terwijl ik nu een zware lening heb lopen voor ons nieuwe huis.
Kunnen jullie mij zeggen of hij ook aan de centen van mijn nieuwe partner kan als we gehuwd zijn, of zelfs nu, nu we wettelijk samenwonen ?
Alvast bedankt !