U hebt eenmaal, voor bijna 100% correct gereageerd. AS is het beste verdedigingsmddel tegen zo'n gangsterpraktijken. Nu hebt u 1 E-mail en 1 Fax die dezelfde inhoud bevat als uw E-mail. Al die telefonische afspraken en waarschuwingen zijn zo goed als waardeloos. Uiteraard neem ik aan de KW volledig in de fout gaat zoals verdere getuigenissen ook bevestigen. Realiseer u echter dat u in de meeste gevallen gewoon bij een call-center terechtkomt bij uw telefonische contakten, en die staan vrijwel nooit in rechtstreeks telefonisch contact met hun opdrachtgevers (KW in dit geval). Telefonische contacten zijn meestal tijdverlies, sorry dat ik het zo moet zeggen. Er kan immers niets bewezen worden, en het haalt zo goed als niets uit omdat de mensen die achter hun computer zitten in die call-centers zeer specifieke instructies krijgen, en u meestal met een kluitje in het riet sturen.januari 2008 hebben wij een Keyware terminal bsteld, was merkleijk goedkoper dan Bancsys. Zou binnen de maand geplaatst worden. Na 4 maand uiteindelijk komt een technieker plaatsen. Blijkt dat dit toestel niet bij ons werkt, zou een probleem zijn met digitaal of ander systeem van telefoonverbinding. De technieker neemt het toestel terug mee en zegt dit te onderzoeken. Wij tekenen niets, blijven achter met ons oude toestel van bancsys die we gelukkig nog niet terug gestuurd hadden. Ik installeer het bacsys toestel terug om onze klanten te bedienen.
4 Maand nadien krijgen we opeens een factuur van 605 euro omdat wij het contract verbroen hebben. Ik telefoneer naar de firma en zeg dat dit geen waar is, dat wij nog steeds op een terminal wachten maar dat de technieker zou onderzoeken of dit op onze telefoonlijn werkt. De bediende bij Keyware zegt dat ze dit zullen onderzoeken.
Enkele maanden later krijg ik een brief van een incassoburo LYRA met ingebrekestelling en is het bedrag opgelopen tot boven de 700 euro.
Ik mail en fax zowel Lyra als Keyware dat dit wel een heel serieuze vergissing is. Lyra heb ik telefonisch aan de lijn en trekt zich van dit verhaal terug. Bij Keyware zegt een medewerkster dat ze het zullen onderzoeken.
2 Maand nadien, ergens midden 2009 krijg ik een telefoon van een Keyware medewerkster dat ze een innelijke schikking voorsteld !!!!!
Ik zeg haar terug dat wij nog steeds vragende partij zijn voor een Terminal maar dat ze mogen koen plaatsen wanneer ze zeker zijn dat het werkt.
Terug hoor ik maanden niets. Ik krijg opeens terug een aanmaning tot betalen van 605 euro en als dit niet gebeurd binnen 5 dagen zal overgegaan worden tot juridisch incasso.
Ik telefonneer met Keyware en vraag hen wat er eigenlijk aan de hand is, hoe lang ze dit spelletje nog zullen spelen. De mevrouw zegt nu zelf dat dit wellicht een misverstand is. Ik vraag haar een creditnota van 605 euro voor die factuur die ik onvangen heb. Ze zegt dat dit zal opgelost worden maar van die creditnota is ze niet zeker.
En ik maar vriendelijk blijven !!!!!!
Enfin, op 8 november kreeg ik weer een brief, weeral een "laatste herinnering". Binnen 5 dagen te betalen of ze gaan over tot juridisch incasso. De brief was op 13 november in het postkantoor afgestempeld en op 14 november bij me toegekomen. Dus ik kon al niet betalen "binnen 5 dagen".
Ik hoor niets meer tot vandaag, 27 januari 2010 (2 jaar na ondertekening van het contract). Heb terug een brief gekregen, zelfde als voorheen, enkel de datum aangepast dat ik binnen 5 dagen moet betalen, de som van 605 euro of ze gaan over tot juridisch incasso.
Dus, .... wij wachten af. Verzamel alle dossiertjes en vroeg me af of er nog handelaars in dergelijke geschillen verwikkeld zitten met Keyware!
In elk geval is er in UNIZO, het blad voor zelfstandigen een artikel verschenen over iemand die problemen had maar ik heb de man z'n adres niet. Misschien kunnen we in groep deze praktijken van Keyware eens aanpakken?