Lampiris - gepeperd

denhaan

Re: Lampiris - gepeperd

#16 , 17 mar 2011 21:15

Bij Electrabel betaalde ik voor gas alleen zo'n 45 euro. Het gaat om een 2 slpk appartement (60m²)

Ik ben naar Lampiris gegaan omwille van de lage tarieven en daar werd dit inderdaad eerst 32 euro, Maar dus onlangs gepeperde afrekening gekregen en bam, ook op de voorschotfactuur is het ineens 75 euro geworden? Dat is dus meer dan 50% duurder, en dat is alleen gas.

Ik heb gebeld naar de klantendienst, want we deden het net zuiniger dit jaar met de verwarming...??
Nu, omdat we nog niet zo lang in dit pand wonen en slechts enkele maanden Electrabel genoten hebben hier, zegt men bij Lampiris dat we niet met de vorige leverancier mogen vergelijken en dat het veel waarschijnlijker is dat het aan (iets in) het pand ligt dat we duurdere kosten hebben.

De EPC score was bijzonder goed, dus ik dacht dat dat op mijn verwarmingsfactuur toch te zien zou moeten zijn? Nu staat hier wel een oude geiser, model uit de jaren 80 zei de laatste technicus

Conclusie: nu ga ik én die 75 eur én nog eens 40 euro elektriciteit moeten betalen voor een modaal 2-slpk appartement. Dat is veel te veel voor mij en dan durven ze op de klantendienst nog zeggen dat ik eigenlijk nog een heel klein verbruik heb.

Wat betalen andere zuinige mensen dan voor 60 vierkante meter soms? Sorry, maar dat geloof ik niet hoor.

Vraag: Wat moet ik hiermee? Ik ben echt razend, want we hebben hier super ons best gedaan in de winter met die thermostaat, het warm water en de ramen...En voor wat?

hoi,
ik heb een appartement van 60 vierkante meter en heb ook lampiris
ik betaal 80 euro (gas en electriciteit) per maand de eindafrekening is juist geweest ik trek 496,24 euro terug

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#17 , 18 mar 2011 09:35

Dan verbruikte je nog voor geen 40 € per maand electriciteit / gas... Proficiat, maar ik denk niet dat je dan een doorsnee verbruiker bent, hoor. Dit is volgens mij echt héél erg laag. Misschien kan je ons wat tips geven om aan zo'n laag verbruik te komen? ;-)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

fendtje

#18 , 18 mar 2011 10:51

ik heb een vrij groot (oud) huis en betaal bij lampiris 85 euro (was begin dit jaar 60 dacht ik)
dus die rekening van jou lijkt me vrij groot, zeker vr een apart waar je doorgaans minder moet stoken wegens onder en bovenburen en zo

nu moet ik wel toegeven dat ik vrij zuinig stook

ik deel de mening met hierboven ergens dat zon watervat op temp houden veel energie slorpt...ik heb een doorstroomsysteem vr warm water wat veel goedkoper is

neen het gaat niet over de eventuele boiler voor warm water.
maar wel degelijk over de temperatuur van het chauffage water.
waarom denkt ge dat er buitenvoelers bestaan met regeling voor chauffage water.
automatisch is simpel , manueel kan ook als ge weet waar te regelen.

Reclame

fendtje

#19 , 18 mar 2011 10:58

Als ik de reacties zie, blijkt dat ik inderdaad aan de lage kant zit met mijn verbruik. Maar als je gewend bent bepaalde bedragen te betalen, ga je wel even schrikken als dat dan plots omhoog gaat.

He, stel dat je nu van je 1000 euro ineens naar 3000 euro per maand gaat, dan ga je toch ook even navragen - als je zelf geen zicht hebt op de oorzaak van die toename - waarom zo'n forse stijging.

Wat ik kan betwisten? Bij Lampiris zelf weinig, denk ik. Ik kan eventueel - op mijn kosten - weer iemand de meters laten nakijken en ongetwijfeld zullen die cijfers wel kloppen. Dat mijn bewust (!) verbruik is toegenomen betwist ik, want dat is helemaal niet zo. En dat juist, kan ik niet bewijzen, maar Lampiris kan wel het tegendeel bewijzen, want zij hebben de meterstanden.

Ik zou graag geloven dat als ik eenmaal kan aantonen dat het aan een probleem in een installatie ligt en niet aan mijn verbruik dat ik hen alsnog kan overtuigen om een lager voorschotbedrag te betalen.

Nu staat hier wel een oude geiser, model uit de jaren 80 zei de laatste technicus.
zou hier niet de oorzaak zitten.
wat ook een oorzaak kan zijn is welk type van radiatoren ?
echte plaatstaal of met lamellen ( jaga ) nogal veel in huurwoningen toegepast in verleden.
bvb achter elke radiator al folie aanbrengen , warmte moet naar de kamer , niet naar de muren.
gaat ook al wat helpen.
proberen een zo constant mogelijke temperatuur te houden nog een punt.
maar oorzaak van uw woning zal wel de isolatie zijn.
een epc is nutteloos als waarde meter.
laat er 3 komen en 3 verschillende metingen.

Terug naar “Consumenten Koop”