--------------------------------------------------------------------------------
mijn vader had als langs levende met beding alles na moeders overlijden ondertussen is ook hij overleden en ik had als enige erfgenaam geen kontakt met hem sedert overlijden van moeder.Tijdens die 2 jaar heeft hij het enig huis verkocht maar nu is er een testament waar op vermeld is dat hij alles weggeeft aan een neef die zogezegd voor hem de laatste 2 jaar gezorgd heeft.Op dat testament staat dat hij alles geeft aan die persoon en letterlijk staat er "Ik geef vooruit en buiten paart zonder aan inbreng onderworpen te zijn, zoveel de wet mij toelaat te geven aan " en dan de naam van de neef. Mijn vraag is ten 1e mag een testament vermelden dat iets vooruit gegeven mag worden . De volledige nalatenschap is mommenteel in het bezit vn die neef. Deze persoon is een geslepen iemand die ervoor zal zorgen dat er niets meer te vinden zal zijn wat is er nog te halen als deze persoon reeds een paar maal in zen leven is uitgespannen geweest. Het testament is opgemaakt terzelfdertijd als de verkoop van het huis. namelijk 6 maanden na het overlijden van moeder. Indien ik recht heb op 1/2 van de nalatenschap die mommenteel volledig in het bezit is van de neef, wat moet er dan gedaan worden voor dit te recupereren. Indien de neef niets meer bezit. met dank
[/b]