Als ik de reacties zie, blijkt dat ik inderdaad aan de lage kant zit met mijn verbruik. Maar als je gewend bent bepaalde bedragen te betalen, ga je wel even schrikken als dat dan plots omhoog gaat.
He, stel dat je nu van je 1000 euro ineens naar 3000 euro per maand gaat, dan ga je toch ook even navragen - als je zelf geen zicht hebt op de oorzaak van die toename - waarom zo'n forse stijging.
Wat ik kan betwisten? Bij Lampiris zelf weinig, denk ik. Ik kan eventueel - op mijn kosten - weer iemand de meters laten nakijken en ongetwijfeld zullen die cijfers wel kloppen. Dat mijn bewust (!) verbruik is toegenomen betwist ik, want dat is helemaal niet zo. En dat juist, kan ik niet bewijzen, maar Lampiris kan wel het tegendeel bewijzen, want zij hebben de meterstanden.
Ik zou graag geloven dat als ik eenmaal kan aantonen dat het aan een probleem in een installatie ligt en niet aan mijn verbruik dat ik hen alsnog kan overtuigen om een lager voorschotbedrag te betalen.
ja verbruik is van vele factoren afhankelijk.
als vb hier bij de ketel temperatuur.
hoe kouder hoe hoger , hoe warmer hoe lager.
als men dan weet dat de meeste mensen dit niet toepassen , is het zo dat bij vriestemperaturen en een ketel temp van 60 graden
de ketel bijna continue in werking is zonder dat de betrokken kamers warm worden.
en ja wat is een hoog verbruik , voor ons appartement een jaar gas verbruik 2010 - 2011 van 377 m3 inclusief koken op gas.
temp s'nachts 18 graden , 7 uur s'morgens 20 graden , 16 uur 30 s'avonds tot 23 uur 22 graden.
en van de thermostaat afblijven voor de rest.
en ja met zonnetje van de laatste dagen , ketel blijft stil ( geen verbruik)