Ik heb een sollicitatiebrief naar een werkgever gestuurd .
Antwoord gekregen dat mijn cv en motivatie zeker in orde zijn maar dat ik niet in aanmerking kom door mijn leeftijd ( 58 jaren ) .
En dan maar zeggen dat er langer moet gewerkt worden
Is toch pure discriminatie
ga in ieder geval dit eens melden bij de rva je kan dit eenvoudig via de site
www.rva.be
er zijn nochthans tal van steunmaatregelen om oudere werknemers in dienst te nemen
8/5/2002
HOOFDSTUK II. - Algemene beginselen.
Art. 5. § 1. Het Vlaams werkgelegenheidsbeleid moet worden georganiseerd volgens de principes van de evenredige participatie en de gelijke behandeling :
1° Het beginsel van evenredige participatie houdt in dat de deelname aan de arbeidsmarkt in verhouding staat tot de samenstelling van de beroepsbevolking en dat de evenredige participatie van kansengroepen wordt gewaarborgd;
2° Het beginsel van gelijke behandeling houdt de afwezigheid van elke vorm van directe of indirecte discriminatie of intimidatie op de arbeidsmarkt in.
§ 2. Het is daarbij verboden :
1° te verwijzen naar (geslacht, een zogenaamd ras, etnische afstamming, godsdienst of overtuiging, handicap,
leeftijd of seksuele geaardheid) in de voorwaarden of de criteria inzake arbeidsbemiddeling of in die voorwaarden of criteria elementen op te nemen die zelfs zonder uitdrukkelijke verwijzing naar (geslacht, een zogenaamd ras, etnische afstamming, godsdienst of overtuiging, handicap, leeftijd of seksuele geaardheid) leiden tot discriminatie;