Opzegging"ondeelbaar en hoofdelijk borg staand" 2 huurders

secret
Topic Starter

Opzegging"ondeelbaar en hoofdelijk borg staand" 2 huurders

#1 , 22 feb 2011 16:10

Situatie : Sinds juni vorig jaar ben ik gaan samenwonen met een vrouw. We waren geen koppel en wouden dus gewoon kosten delen, maw alles helft betalen. Appartement was groot genoeg zodat in feite ieder zijn leefruimte en privacy had. Enkel keuken, wasplaats en garage zijn gemeenschappelijk. Na een korte tijd merkte ik al dat zij heel anders was dan ze zich voordeed. Haar deel van de huur werd telaat of niet betaald, en kosten van stroom, water en gas ook niet of maand te laat. Ik ontving aangetekende betalingen omdat zij haar mondelinge overeenkomst niet nakwam en situatie escaleerde. Uiteindelijk kon ik er dus niet meer mee leven en ben ik er uitgetrokken. Heb het contract willen opzeggen, maar blijkbaar kan ik dit niet alleen doen en weigert zij mee te tekenen. Huisbaas wil het ook niet verbreken of aanpassen. Heb alle mogelijkheden gebruikt om het op een goedkope en minnelijke manier te regelen. Ben uiteindelijk voor rust te hebben terug in mijn ouderlijk huis getrokken en heb er sinds januari officieel mijn domiciel gezet. Nu was ik overlaatst even naar ginder gereden om wat spullen van mij te halen. Nu bleek dat madam het slot van de voordeur veranderd heeft en er iemand bij haar ingetrokken is. Heb toen niemand kunnen bereiken. Aangezien ik er nog steeds huur betaal en mijn spullen er nog liggen, wens ik ook vrij gebruik te kunnen maken van mijn leefruimte. Heb gereageerd en sleutel voordeur geeist van haar en huisbaas, maar laatste wil er zich niet mee moeien. Van haar geen reactie. Gelukkig heb ik nog een sleutel van zijdeur, die was nog niet veranderd. Ben deze week teruggeweest voor spullen op te halen. Bij aankomst kon ik het deurslot wel opendoen, maar deur blokkeerde wat. Heb beetje doorgeduwd en deur bleek vanbinnen met een klein schuifslot te zijn afgesloten. Maw, ze ontzegt me dus de vrije toegang tot mijn spullen. Nu kom ik boven bij mijn leefruimte, die afgesloten was, merk ik dat het slot opengepruld is. Ingepakte dozen met mijn dvd's liggen midden in de ruimte, op tafel , en ontbreken er een groot deel dvd's. Ze is dus mijn ruimte binnengedrongen en heeft zich zonder mijn medeweten dvd's toegeeigend. Heb hiervan politie op de hoogte gebracht en mijn dvd's teruggenomen. Er werd een vaststelling genoteerd. Heb dus mijn verhaal en situatie bij politie voorgelegd en nu zeiden ze me, dat ik hier weinig of niets tegen kan doen. Kan dit nu feitelijk allemaal en heb ik dan alleen maar plichten, maar totaal geen rechten ? Was het een slechte zet om mijn domiciel bij mijn ma te zetten ? Wat kan ik nog doen, aangezien de situatie serieus escaleert, en ik mij in alle staten begin te begeven ? Ik wil zo snel en zo goed mogelijk uit deze nachtmerrie geraken en wil van dat mens af. Kan iemand mij hieromtrent helpen ? Wat zijn mijn opties, mijn rechten ? Moet ik mijn domiciel terugzetten ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 22 feb 2011 20:00

Aangezien u daar niet gedomicilieerd bent maar wel iemand anders mag u daar niet meer binnengaan. Dat is huisvredebreuk.
U had eerst alles wat van u is moeten buitenhalen alvorens domicilie te verplaatsen.
Het is niet omdat u mee hoofdelijk aansprakelijk bent voor de huishuur dat u zomaar binnen mag.
Indien overeenkomst met huisbaas niet mogelijk is via vredegerecht gaan om uw naam te laten schrappen uit het kontrakt. Maar vrederechtrer zal wel een schadevergoeding toekennen aan de verhuurder wegens kontraktbreuk (door u te betalen).
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Huren”