kan het?

justice.for.all
Topic Starter

kan het?

#1 , 13 feb 2011 14:55

Goeiedag iedereen,

Ik heb een vraagje, het is nl. zo ik ben bezig met een rechtenstudie in Belgie ma ik vroeg me af, of ik dan ook in Nederland kan werken met 'n Belgische Diploma of moet ik in nog in Nederland bijstuderen??
Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Mvg, sarah

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper

#2 , 13 feb 2011 15:21

De Bolognaverklaring had en heeft als finaliteit dat diploma's binnen Europa uitwisselbaar zijn. Voor sollicitaties voor overheidsfuncties zal je diploma normaal volstaan.
In de privé sector evenzeer, zij het dat een bijscholing mogelijk opportuun is. Ik kan me inbeelden dat bvb fiscaal recht of strafrecht anders in elkaar zit in Nederland of België.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

justice.for.all
Topic Starter

#3 , 13 feb 2011 15:53

ah ok, dat is goed :)
Bedankt voor u antwoord!

Reclame

bartvdv

#4 , 13 feb 2011 16:29

Is dat niet een beetje een makkelijke vraag voor iemand die zelf rechten studeert?

justice.for.all
Topic Starter

#5 , 13 feb 2011 19:52

Nee, dit wist ik nog niet,, heb ik wat bijgeleerd nu he :)

bartvdv

#6 , 13 feb 2011 20:07

Ik bedoelde eigenlijk, mocht ik rechten studeren dan zou ik eerst zelf op zoek gaan naar het antwoord alvorens hier de vraag te stellen. Ik zou de vraag hier alleen stellen om ze eventueel bevestigd te zien, ter controle. Dus eigenlijk vond ik het nogal 'gemakzuchtig".

Sirius legal
Contacteer: Website

#7 , 13 feb 2011 20:44

Inderdaad een beetje gemakkelijk, want hier moet je als rechtenstudent op twee minuten zelf een antwoord op kunnen vinden.

Als je ergens wil komen met je rechtendiploma zal je overigens je taal en spelling wat moeten beginnen verzorgen...

Terug naar “Archief”