iPhone 4 (ik heb een klacht!!!)

Android88
Topic Starter

iPhone 4 (ik heb een klacht!!!)

#1 , 11 feb 2011 16:39

Beste Juridisch forum bezoekers,

ik wilde jullie mening even horen want ik ben echt wel gefrustreerd met wat er gaande is :S

Op 17/01/2010 heb ik een iPhone 4 (16GB) gekocht bij X shop te Antwerpen ter waarde van 600 EURO en nog geen één week later was deze al defect! Neen, ik zeg het verkeerd, hij was al defect maar ik merkte het pas 5 dagen nadien!

Op 22/01/2010 heb ik mijn iPhone binnengebracht bij X shop en ze hebben mij gezegd dat ze geen andere iPhones meer in voorraad hebben en ze hebben me voorgesteld om het toestel naar Z zelf op te sturen... Ik zei oké geen probleem en ik vroeg hoe lang het ongeveer kan duren eer ik mijn toestel terug in handen zou hebben, die man die daar werkt heeft me duidelijk "maximaal 2 weken" gezegd!!!

We zijn nu bijna 3 weken en ik heb hem nog steeds niet... Ik ben naar X shop geweest, een dame die er werkt keek op de computer even na en ze zei dat ze het toestel op 26 januari hebben opgestuurd naar de reparatiedienst (Dynafix). Ik vroeg of ik de contactgegevens van deze dienst kon hebben, ze hebben me een E-mail adres meegegeven.

Ik heb deze dienst een E-mail gestuurd en ik kreeg als antwoord ze niet geautoriseerd zijn om het toestel te repareren en dat ze daardoor het toestel naar een externe servicepartner hebben doorgestuurd. En dat ze momenteel in afwachting zijn van de levering van het toestel.

Het begint me echt tegen te steken want

1) Toen ik het toestel op 22 januari 2010 binnen had gebracht, had die medewerker in die winkel waar ik de iPhone had gekocht gezegd dat hij het toestel naar Apple zelf zal sturen en dat het maximaal 2 weken kan duren eer ik het toestel terug in handen heb...

2) Het toestel is dus niet naar Apple zelf opgestuurd maar wel naar een ander reperatieservice!

3) Ik stuur een mail naar naar deze reparatieservice en deze keer krijg ik te horen dat ze niet geautoriseerd zijn om het toestel te repareren en dat ze het naar een externe servicepartner hebben opgestuurd!!!

Is dat een grap of werken zij inderdaad op die manier?????

Pfffff, ik heb 600 EURO geïnvesteerd in een toestel waar ik nog steeds op moet wachten, ik vraag mij af of ik het recht heb om ergens te gaan klagen als ik het toestel binnen "x" aantal dagen of weken niet in handen zou hebben?????

Iemand die me iets meer kan vertellen hierover?

Ik zou jullie in ieder geval enorm dankbaar zijn...

Met vriendelijke groeten
Laatst gewijzigd door Android88 op 11 feb 2011 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
vtec

#2 , 11 feb 2011 16:57

zoek eens op Dynafix, er is een ander actief topic dat handelt over een garantie-claim van hetzelfde toestel als het jouwe

Android88
Topic Starter

#3 , 11 feb 2011 17:48

Ja maar ik krijg een beetje het gevoel dat zij gewoon met ons voeten zitten spelen, hierbij vraag ik mij af hoe lang (maximum) mijn toestel in de handen van zo'n reparatiedienst mag blijven?

Oké, ze zeggen dat er 2 jaar garantie is, maar als mijn toestel daar 2 maanden zou liggen, wat ben ik daar vet mee dan???

Of is het dan zo dat ik een nieuwe garantie van 24 maanden krijg?

In ieder geval, ik zou enorm dankbaar zijn moesten jullie mijn vragen en frustraties kunnen beantwoorden...

Gemeende groetjes

Reclame

EvilFreD

#4 , 11 feb 2011 18:11

Dynafix mag inderdaad zelf geen reparaties uitvoeren. Zij mogen alleen nagaan wat er aan het toestel mankeert en of dit binnen de garantie valt.
Het feit alleen al dat Dynafix het toestel doorgestuurd heeft naar een geautoriseerde reparatiedienst is een goed teken.
Uw toestel gaat dus gerepareerd worden en naar alle waarschijnlijkheid valt dit binnen de garantie, anders hadden ze u gecontacteerd.

Wat betreft de tijd dat u uw toestel niet kan gebruiken doordat hij 'in reparatie is'. De garantieperiode dient met die tijd verlengt te worden.
Wel de bewijzen daarvan bewaren.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Android88
Topic Starter

#5 , 11 feb 2011 18:42

Dynafix mag inderdaad zelf geen reparaties uitvoeren. Zij mogen alleen nagaan wat er aan het toestel mankeert en of dit binnen de garantie valt.
Het feit alleen al dat Dynafix het toestel doorgestuurd heeft naar een geautoriseerde reparatiedienst is een goed teken.
Uw toestel gaat dus gerepareerd worden en naar alle waarschijnlijkheid valt dit binnen de garantie, anders hadden ze u gecontacteerd.

Wat betreft de tijd dat u uw toestel niet kan gebruiken doordat hij 'in reparatie is'. De garantieperiode dient met die tijd verlengt te worden.
Wel de bewijzen daarvan bewaren.
Beste EvilFreD,

hoe bedoel je precies met "dient met die tijd verlengt te worden" ?

Hoe, waar en wanneer zal en kan ik deze dan laten verlengen?

Of verloopt dat automatisch?

Gemeende groetjes
Laatst gewijzigd door Android88 op 11 feb 2011 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.

bartvdv

#6 , 11 feb 2011 18:50

De garantieperiode wordt verlengd met de periode dat jouw toestel in herstelling blijft. Gewoon documenten i.v.m. herstelling bijhouden als referentie.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 11 feb 2011 19:43

deze link eens lezen en je kan de tekst misschien wel meenemen kwestie van .......
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

RonnyKing

#8 , 11 feb 2011 20:07

alleen apple mag zelf aan de iphone werken. Dynafix doet enkel de controle op garantie of niet. indicators controleren op vochtschade etc

Android88
Topic Starter

#9 , 11 feb 2011 20:54

alleen apple mag zelf aan de iphone werken. Dynafix doet enkel de controle op garantie of niet. indicators controleren op vochtschade etc
Ja maar waarom spreken ze dan over een externe servicepartner?????

Is deze externe servicepartner dan van Apple zelf?

Of hoe zit dat in elkaar?

Fluppe zuutes

#10 , 11 feb 2011 23:07

Over de iphone is al meer dan eens een uitzending te zien geweest in consumenten prg's in NL.
hier een link waar je dat "vochtschade" probleem nog eens kan zien, vochtschade is DE oplossing om onder garantie ed onderuit te komen.
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... e/speel/1/" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar mag men zulke zaken aan de grote klok hangen, hier ..... :mrgreen:

Android88
Topic Starter

#11 , 11 feb 2011 23:10

Over de iphone is al meer dan eens een uitzending te zien geweest in consumenten prg's in NL.
hier een link waar je dat "vochtschade" probleem nog eens kan zien, vochtschade is DE oplossing om onder garantie ed onderuit te komen.
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... e/speel/1/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb mijn iPhone in die 5 dagen zelfs niet in mijn broekzak gestoken en dan spreken ze over vochtschade?????

Android88
Topic Starter

#12 , 12 feb 2011 00:10

En de weblink werkt niet...

EvilFreD

#13 , 12 feb 2011 00:58

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... t/speel/1/" onclick="window.open(this.href);return false;
(http:// kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/waterschade-aan-iphone-dacht-het-niet/speel/1/)
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Android88
Topic Starter

#14 , 12 feb 2011 01:56

Ik heb de video bekeken en vind het gewoon "SCHANDALIG" !!!!!

Dat ze je dan nog wijsmaken en thuis sturen terwijl er geen waterschade is vind ik meer als ellendig! :S

RonnyKing

#15 , 12 feb 2011 08:29

Ja maar waarom spreken ze dan over een externe servicepartner?????

Is deze externe servicepartner dan van Apple zelf?

Of hoe zit dat in elkaar?
externe servicepartner = apple zelf ja. Nu die gaan hem herstellen en terugsturen naar Dynafix en die op zijn beurt hem terugstuurt naar de winkel

Terug naar “Consumenten Koop”