Ik heb al paar keer meegemaakt dat die scanner als gek begon te 'biepen/piepen'.
Telkens werd ik dan gefouilleerd en er werd niets gevonden.
Ook het apparaat waarmee ze nog extra rond je lichaam gaan gaf een sterk signaal, maar toch mocht ik verder gaan.
Misschien moesten ze eerst hun scannerapparatuur beter op punt stellen voordat ze nog intensiever gaan fouilleren.
de handmetaaldetectors reageren op elke vorm van metaal. (zoals hierboven vermeld op parfum en make-up, is niks van aan zo gevoelig zijn ze zeker niet) maar wel op juwelen, riemen, metaal in schoenen, knopen van de broek, die kleine spijkers aan de zakken van je jeans, je rits, beugels van de bh (alsook de sluiting), je horloge, kleingeld, verpakkingen van snoep of sigaretten, je kan het zo gek niet bedenken of het reageert erop. Elk alarm gegeven door deze detector wordt door de fouilleerder opgelost voor je mag vertrekken, wees daar maar zeker van. Als deze niet weet waarom zijn detector biept, mag je mee in de cabine en zal hij zoeken (eventueel door verwijderen van kledij) tot dit alarm werd opgelost.