sinds 20/12 hebben we een pand gekocht, op 20/12 is de akte verleden bij de notaris. De huidige eigenaars kunnen het pand maar verlaten tegen 31/01/07, wellicht zal dat enkele weken vroeger zijn.
Enkele dagen terug belt de vorige eigenaar mij op met de vraag of ik de ingebouwde vaatwasser en frigo niet wil overnemen voor een 500 euro. Ik maak hem duidelijk dat dit deel uitmaakt van het pand, maar de eigenaar is niet voor rede vatbaar en zegt dat hij de beide toestellen gaat uitbreken en meenemen.
Ik informeer mijn notaris die mij meedeelt dat hij in overleg gaat gaan met de notaris van de vorige eigenaars.
Mijn vraag is nu : Wat kan ik ondernemen als de vorige eigenaar bij het overhandigen van de sleutels de toestellen toch uitgebroken heeft? Moet ik een plaatsbeschrijving laten opmaken bij het overhandigen van de sleutels ? En hoe kan ik dit eventueel gebruiken om de vorige eigenaar te dwingen de toestellen terug te geven of eventueel op te draaien voor de kosten voor de vervanging ervan ?
Ik heb foto's van de keuken zoals deze aan ons voorgesteld is door de makelaar destijds. Daarop is duidelijk een vaatwasser te zien (te herkennen aan het metalen bedienningspanneel), maar de frigo zit natuurlijk in een kast en is niet zichtbaar.
Kan ik hier iets ondernemen of ben ik behoorlijk in de zak gezet (bij de voorstelling van het huis heb ik expliciet gevraagd of alle toestellen in de keuken bleven waarop bevestigend is geantwoord).