hallo, ik ben slachtoffer van een arbeidsongeval waarbij ik een val van 3meter maakte en enkele botten gebroken heb.
Mijn vraag luid; kan de werkgever mij ontslaan tijdens het arbeidsongeval ( dus de periode dat ik van de dokter thuis moet rusten +-2maand)?
Ik werk zelf nog maar 2maand onder vast contract in dit bedrijf en had daar voor 2maand een proefcontract.
Kan iemand mij geruststellen?
mvg
Als Uw werkgever met alles in orde is dan hoef je geen probleem te verwachten.
Enkele jaren terug moest ik op een zondagmiddag een nieuwe werknemer ophalen voor een werk wat zou starten op maandagochtend in Amsterdam.
De eertse werkdag van die man liep echter slecht af voor hem, in die zin dat we op dat moment op een zeeponton aan het werken waren.
Zodus op een gegeven mement schuift de ladder(omwille van het natte dek) onderuit en doet die man een ongelukkige val, resultaat schouder gebroken.
Dus kan je voorstellen, in het buitenland, de eerste werkdag, nog niet alle documenten bij en dan nog op zoek naar een hospitaal. Nu hebben ze in Nederland wel die man goed geholpen, zelfs zonder papieren, want die zijn pas twee dagen later naar het hospitaal doorgestuurd.
Die man heeft bij ons nooit geen enkel probleem gehad en is uiteindelijk omwille van minder werk na 5 jaar ontslagen.
Wat ik maar wil zeggen, maak je niet te snel druk daarover.
succces met Uw verder werk