1) uw vader heeft die briefjes maar in een flits gezien: misschien stond er toch m??r op dan hij zich herinnert. Het is duidelijk dat als er geen handtekening noch datum opstaat, dit niet als een testament kan worden aanzien.
2) eventueel bestaat er een ander document, dat wel een geldig testament kan zijn.
3) een notaris moet de personen die wettelijk zouden ge?rfd hebben indien er geen testament zou geweest zijn maar die door het testament niet erven, op geen enkele manier in de zaak betrekken. Zij worden door niemand verwittigd.
4) als uw vader beweert erfgenaam te zijn, dan zegt hij ook dat hij mede-eigenaar is ?n dat iemand anders hem zijn bezit heeft ontnomen. Er moet zeker een gerechtelijke procedure bestaan zodanig dat de bezitters (tante enz.) hun eigendomstitel moeten bewijzen.
Ik denk dat dit zowel in het strafrecht kan gebeuren (klacht) als in het burgerlijk recht (vordering), maar zoals reeds gezegd, hier stopt mijn kennis.
Op het papiertje staat geen datum, geen handtekening, enkel Paul, je bent onterft, op het 2e papiertje staat Andr? je bent onterft, je weet wel waarom. Voor de rest staat er niets op en volgens de notaris is dit geldig.
Mijn vader en zijn broer hebben de papiertjes kort gezien toen ze werden samengeroepen door hun oudere zus en deze vroeg om tegen niemand iets te zeggen en zich kalm te houden, dan zouden ze wel iets krijgen.
Feit is ook dat er heeeel veel geld in de kluis lag en waardepapieren die mijn oom gekregen heeft van zijn vorige rijke vriend die ondertussen al heel wat jaren overleden is en al zijn eigendommen verkocht en schonk aan mijn oom. Ook daar zijn ze mee weg zonder dat iemand daar weet van heeft en zonder te delen met de 2 broers. Ze hebben alle eigendommen leeggehaald en niemand weet waar deze gebleven zijn, er is wel een vermoeden. Moeten mijn ouders niets horen van de notaris, ook als ze niet erven ? dient hij geen schrijven te richten ook als ze niet erven ?