Verhuurder zonder sleutels

The Syndrome

Re: Verhuurder zonder sleutels

#31 , 26 jan 2011 13:03

Dergelijke toegang valt eerder onder hulpverlening in nood dan onder eigenaarsrechten, zoals ook in vorige posts werd aangehaald.

Deze draad en uw vorige in beschouwing nemend komt u van een standpunt "ik ga binnen bij mijn huurder met of zonder diens toestemming met mijn sleutels wanneer ik wil!" tot heden "ik verleen hulp aan derden in een noodsituatie!"

Dit forum is er dus blijkbaar in geslaagd u het "licht" te laten zien? :twisted:

P.s.: uw posts en stijl doen me sterk denken iemand anders op dit forum van een klein half jaar geleden. Eens een naar kijken.
ik heb nooit gezegd , ik ben de eigenaar en ga binnen als ik wil , ik heb steeds gezegd , ik vraag steeds toestemming maar ik heb recht op een sleutel en als zich een noodsituatie voordoet moet ik sowieso desnoods zonder toestemming binnenkunnen .
Of in andere , voorbeeld , ik bel een huurder , ik kom morgen binnen met die stielman , huurder zegt ok , huurder is niet thuis , ik ga binnen met de sleutel , huurder heeft immers toestemming gegeven .
En met wie je mij verwart is onduidelijk , enkele jaren geleden heb ik hier nog gepost onder de naam Kaffer , ik ben echter overgeschakeld van telenet naar skynet , kon mij niet meer inloggen , paswoord ? en nu zit ik hier onder The Syndrome .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#32 , 26 jan 2011 13:20

De eigenaar/verhuurder heeft het recht 1keer per jaar de woning te inspecteren , kan of wil de huurder daar niet op ingaan den mag je zonder toestemming de woning betreden .
Is dit onmogelijk , voorbeeld huurder steekt andere sloten dan mag je onverwijld andere sloten laten steken op kosten van de huurder .
Tiens , ik heb samen met mijn makelaar de huurderswetgeving overlopen " de eigenaar bezit de huissleutels en geeft er de bestemming aan zoals hij wenst " .
En verder mag de eigenaar /verhuurder zonder toestemming van de huurder inderdaad het slot laten vervangen als hij de sleutels mist .
althans volgens het wetboek
Als mijn huurster mijn sleutels steelt breekt ze de huurwet en mag ik mijn rechten als eigenaar doen gelden , nieuwe sloten steken .
Als een huurder mij 1 keer per jaar toegang tot de woning weigert breekt hij de huurwet en mag ik andermaal mijn rechten doen gelden door zonder toestemming binnen te gaan , daar is geen speld tussen te krijgen zelfs niet voor de rechbank .
Steekt de huurder voorbeeld een nieuw slot en krijg je geen sleutel dan mag je op kosten van de huurder een ander slot laten steken , wat impliceert dat eigenaar en sloten maker zonder toestemming de woning zijn binnengegaan , de eigenaar verhaalt zijn rechten .
Ander voorbeeld , en eigenaar verhuurt een huis met een mooie antieken kast erin die hij laat staan omdat ze past bij het karakter van het huis .
Hij laat een clausule plaatsen waarin staat dat de kast niet gebruikt mag worden uit angst voor krassen en omdat ze al een beetje wankel stond .
Hij krijgt te horen dat die kast door de huurders ondermeer gebruikt werd als berging voor verven e.d. , hij stuurt een aangetekende dat de kast leeg gemaakt moet worden , huurders weigeren , hij gaat binnen met zijn klusjesman om die kast leeg te maken .
Perfect legaal , de eigenaar verhaalt zijn rechten .
De eigenaar heeft het recht om zijn woning te betreden als hij meent dat zijn woning ernstige schade gaat oplopen .
Of de huurder daar mee instemt/aanwezig is heeft niet het minste belang .
Een greep uit uw antwoorden op dit forum alleen. Moet ik de andere fora ook eens bezoeken en deze quotes hier eveneens plaatsen?

Vandebos

#33 , 26 jan 2011 13:25

Of in andere , voorbeeld , ik bel een huurder , ik kom morgen binnen met die stielman , huurder zegt ok , huurder is niet thuis , ik ga binnen met de sleutel , huurder heeft immers toestemming gegeven .
Niet wanneer de huurder afwezig is, u heeft uit bovenstaand gesprek geen toestemming om het pand te betreden zonder zijn aanwezigheid, bovendien heeft u door dit telefonisch te verrichten geen enkel, maar dan ook geen enkel bewijs dat deze uberhaupt ooit zijn toestemming heeft gegeven.

Deze draad heeft ondertussen ook zijn leven gehad. TS heeft bovenop zijn vraag een uitgebreide discussie gekregen die alle maar dan ook alle facetten van zijn vraag (zelfs de niet gestelde) belicht.

Blijf gewoon verder doen zou ik zeggen, we komen uw naam wel tegen op jura.

Slot erop.

Klachten kunnen zoals gewoonlijk terecht bij mezelf of de webmaster.

Reclame

Terug naar “Huren”