Hoe moet ik werken volgende week?

issue
Topic Starter

Hoe moet ik werken volgende week?

#1 , 23 jan 2011 22:51

Mijn partner werkt in een ziekenhuis als verpleegster. De hoofdverpleegster vertikt het elke maand om de uurlijst er op tijd te leggen. De uurlijst wordt in stukjes gemaakt. Wanneer er nog maar lijst voor 1 week ligt, legt ze er nog 1 of 2 weken bij. Dat dit vervelend is voor ons sociale leven, daar moet ik geen tekening bij maken.
Bovendien staan op die lijst alleen maar de shiften zoals vroege, late, ed. Of je vrije dag nu een verlofdag is of een recupedag, daar weet je niks van. Zo weet mijn partner niet eens of die nog betaald verlof heeft van het voorbije jaar.
Al verschillende keren is dit gemeld aan de directie verpleging. Maar zonder resultaat. Blijkbaar zeggen ze er gewoon over: we weten dat, dat is ... nu eenmaal.
De vakbond is hier ook van op de hoogte, maar die willen niks ondernemen, wanneer de collega's van mijn partner niet mee het debat aangaan met de directie. Maar dat durven ze niet.
Wat kan mijn partner doen hiertegen, zonder dat ze 'ontmaskerd' wordt?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 jan 2011 11:49

privé of openbare dienst?

issue
Topic Starter

#3 , 24 jan 2011 12:06

Ziekenhuis is net van OCMW naar privé gegaan.

Reclame

issue
Topic Starter

#4 , 01 mei 2011 00:55

Echt niemand een antwoord?

float
Juridisch actief: Ja

#5 , 01 mei 2011 19:09

Staat er niets in het arbeidsreglement?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 01 mei 2011 20:58

Normaal moet dat voor de 15de van de vorige maand de volgende maand aanwezig zijn.
Echter er kunnen afwijkingen zijn maar dat moet alles in een arbeidsreglement staan.
Wat zegt de vakbond??
Ben je zeker dat het privé is of is het stedelijke vzw geworden of zo???

Terug naar “Andere”