help; hoe doen...

plentycoups
Topic Starter

help; hoe doen...

#1 , 20 jan 2011 20:58

heb een bod gedaan, en morgen word de koopakte getekend,
het pand (voormalig cafe) word gekocht onder een bvba die we nog gaan oprichten..
en onder voorwaarde van verkrijgen lening....
welke volgorde moet ik nu aanhouden ...
voor lening gaan
bvba opstarten
toch een hele boterham ineens, hoeveel tijd mag ik vragen voor het beschreven word.... hoop toch op een 3 maanden.... want is een heel geregel...bedankt voor reacties...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
hanse

#2 , 21 jan 2011 19:06

Beste,

ik denk dat u best eerst een financieel plan ter voorbereiding van het verkrijgen van de lening.

als u groen licht heeft van de bank kan u een financieel plan maken ter voorbereiding van de oprichting van de bvba rekening houdend met de gegevens van de aankoop en het krediet van de bank
de vennootschap kan dan opgericht worden.

hanse

#3 , 21 jan 2011 19:10

en kan dan het pand aankopen.

Normaal gezien hebt u 4 maanden de tijd na de compromis om de akte te laten verlijden

ik raad u wel aan om zo snel mogelijk te informeren bij bank,notaris of accountant/boekhouder.

Reclame

basejumper

#4 , 21 jan 2011 19:25

Beste,

Juiste volgorde was geweest : eerst met een accountant en met je bank gaan praten over haalbaarheid en plan van aanpak van je project vooraleer een bod uit te brengen. Een bod uitbrengen en dan pas beginnen nadenken geeft alvast geen beeld van professionele voorbereiding en doordachtheid. Reken daarbij Horecasector waar 1 op 5 failliet gaat binnen de 5 jaar... Je kan best beginnen bij een accountant zodat je toch nog met een dossier bij je bankier aankomt. En zelfs dan zal het moeilijk worden.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

bartvdv

#5 , 21 jan 2011 19:53

Maar hoe kan de bvba iets aankopen als ze nog niet bestaat? Zelfs nog niet 'in oprichting' is.

mava105
Juridisch actief: Nee

#6 , 21 jan 2011 20:08

En met deze zit het volgende faillisement er al aan te komen.

roharro
Juridisch actief: Ja

#7 , 21 jan 2011 20:15

"heb een bod gedaan, en morgen word de koopakte getekend,
het pand (voormalig cafe) word gekocht onder een bvba die we nog gaan oprichten..
en onder voorwaarde van verkrijgen lening...."

Allé dit kan toch niet?
(Ik ga morgen trouwen met een vrouw die volgend jaar geboren wordt.....en ons gezamenlijk kind wordt volgende week gedoopt...).
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#8 , 21 jan 2011 22:32

en pas binnen 5 jaar zal de conceptie plaatsvinden.
Bent u in het bezit van de nodige attesten en diploma's.
Wat is de HACCP???
Welk soort boeken moet u voeren.
Welk soort bijzondere vergoedingen moet u betalen.
Welke gemeentelijke regels zijn van toepassing ... wat zegt het terassenreglement...
Wanneer sluit u u kasboek af.
Wie mag er achter de toog staan.
enz enz

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”