Stukadoor geeft er de brui aan

Jan de Nul
Topic Starter

Stukadoor geeft er de brui aan

#1 , 16 jan 2011 19:31

Beste
samen met de stukadoor had ik een afspraak dat ik de grootste werken zou uitvoeren, en hij zou mij komen helpen in noodgevallen.

Nu heb ik samen met de stukadoor een 'contract' afgesloten dat we samen de werken zouden doen.

Op 27 december schreef hij me een voorschotfactuur met als vervaldatum 01/01/2011 en stuurde hij me tevens een mail dat hij niet startte als ik niet betaalde.
Nu heb ik dan maar onmiddellijk betaald, hij is welgeteld 1 dag komen helpen nadien. Nu heeft hij via zijn advocaat laten weten dat hij niet meer komt.

Kan iemand me hier raad geven? Ik heb nu meer dan 1000 euro betaald voor 1 dag werk....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 16 jan 2011 20:02

Nu heeft hij via zijn advocaat laten weten dat hij niet meer komt.
Graag reden meedelen die de advocaat opgeeft om overeenkomst te beeindigen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Jan de Nul
Topic Starter

#3 , 17 jan 2011 16:02

zonder echte reden.

Via via ben ik teweten gekomen dat hij er niet tegen kan dat hij wordt opgejaagd, dus komt hij simpelweg niet meer.
Zijn advocaat verwerpt alle, weliswaar mondelinge, afspraken die we hadden. De werken zouden zo vb voor nieuwjaar zijn beindigd

Reclame

prrrrrtprrrrrt

#4 , 17 jan 2011 16:08

Goooooooooh dat iemand met een naam als Jan de Nul een stukadoor nodig heeft terwijl er zeker duizend man werkt voor deze Aalsterse aannemer is wel frappant hé (graptsjen hoor)

De advocaat zal idd wel een zeer gefundeerde reden moeten aangeven waarom er zomaar gestopt wordt. 1000 € voor 8 tot 10 u werk lijkt mij ook overbetaald hoewel sommige advocaten meer krijgen :0).
Ik vind het ook beetje naief van uw zijde om zomaar voor aanvang der werken die duizend euro te gaan betalen, deze aannemer had op zijn minst moeten wachten tot hij een beetje een
bewijs van goede wil en inzet had vertoont en bvb rekende op een betaling op einde van de eerste dag. Maar dan was u vermoedelijk ook in de val gelopen. Als u niks ten laste kan worden
gelegd dan voel ik in ieder geval een plaats vervangende schaamte voor een dergelijk gedrag van een collega uit de bouwsector.
U dient meteen te reageren door een aangetekende ingebrekestelling te versturen verwijzend naar het contract dat tussen u beiden werd afgesloten en de betaling van het genoemde bedrag alsook de gepresteerde arbeid. Bij gebreke aan een regeling zal u op uw beurt dan een advocaat moeten aanspreken en spijtig genoeg waarschijnlijk gaan dagvaarden. Maar dat is weliswaar de slechtste maar misschien wel enige keuze die u hebt.

prrrrrtprrrrrt

#5 , 17 jan 2011 16:11

zonder echte reden.

Via via ben ik teweten gekomen dat hij er niet tegen kan dat hij wordt opgejaagd, dus komt hij simpelweg niet meer.
Zijn advocaat verwerpt alle, weliswaar mondelinge, afspraken die we hadden. De werken zouden zo vb voor nieuwjaar zijn beindigd
euch ja als u mij of mijn gasten zou opjagen dan krijgt u een verwittiging of praten we dat uit maar zomaar niet meer komen opdagen is
wel nog wat anders. Er moet u op zijn minst een deel worden terugbetaald. Dat weet die advocaat ook wel en als dat niet gebeurt dan
zit u met 2 oneerlijke partijen
als u duizend euro hebt betaald dan kunnen we stellen dat bvb 10 u gewerkt aan 35/40 per uur = 350/400 + btw en de rest moet u worden
terugbetaald. dat zal dus ongeveer de helft zijn

mava105
Juridisch actief: Nee

#6 , 17 jan 2011 19:54

Was dat een officiele faktuur met BTW?

Terug naar “Aanneming”