Gerechtsdeurwaarder worden

Linmay
Topic Starter

Gerechtsdeurwaarder worden

#1 , 12 jan 2011 17:09

Hallo iedereen,
misschien is dit niet de juiste plek om mijn vraag te stellen, maar ik ga het toch doen.

Ik beëindig dit jaar mijn middelbaar en ik zou graag willen verdergaan in rechten, maar niet om advocaat te worden.
Een job als gerechtsdeurwaarder zie ik meer zitten, ik weet al wat de vereisten hiervoor zijn, maar...
Heeft iemand een idee welk recht ik dan in mijn master het best doe, de keuze bestaat uit :
burgerlijk recht en strafrecht
nationaal en internationaal publiekrecht en milieurecht
sociaal en economisch recht
europees recht
fiscaal recht

ik moet voor school hier een goede studie rond doen, maar de één zegt dat ik sociaal recht moet nemen, de ander zegt burgerlijk recht
kan iemand me helpen?

alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float

#2 , 12 jan 2011 17:19

Het beste zal zijn met burgerlijk en strafrecht.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 jan 2011 18:40

Neem eens contact met de syndicus van de gerechtsdeurwaarders vb via justitiehuis die kennen de adressen wel.
( opzoeken is al een onderdeel van de opdracht) :D

Reclame

Sirius legal
Contacteer: Website

#4 , 13 jan 2011 10:57

Je bent zeker best met burgerlijk en strafrecht en zorg verder dat je keuzevakken zo veel mogelijk in gerechtelijk recht, beslagrecht, voorrechten en hypotheken, ... liggen.

Waar ga je studeren?

De kans is overigens groot dat je in de loop van je studies van mening verandert, dus nu al nadenken over keuzevakken voor je masterjaren heeft niet zoveel zin.

Veel succes in elk geval!

Linmay
Topic Starter

#5 , 13 jan 2011 19:27

Je bent zeker best met burgerlijk en strafrecht en zorg verder dat je keuzevakken zo veel mogelijk in gerechtelijk recht, beslagrecht, voorrechten en hypotheken, ... liggen.

Waar ga je studeren?

De kans is overigens groot dat je in de loop van je studies van mening verandert, dus nu al nadenken over keuzevakken voor je masterjaren heeft niet zoveel zin.

Ik twijfel tussen VUBrussel en UGent, en zoals je zegt de kans zal er zijn dat ik nog verander, maar ik moet een project voor school maken dat best volledig is, vandaar dat ik nu al met de masterjaren zo'n beetje rekening houd.

Dankjewel !

Sirius legal

#6 , 14 jan 2011 13:21

Waar ga je studeren?

Ik twijfel tussen VUBrussel en UGent, en zoals je zegt de kans zal er zijn dat ik nog verander, maar ik moet een project voor school maken dat best volledig is, vandaar dat ik nu al met de masterjaren zo'n beetje rekening houd.

Dankjewel !

Veel succes en als het VUB wordt, zie ik je er nog wel eens rondlopen. Ik geef er les :wink:

float

#7 , 14 jan 2011 19:42

Maar niet in publiekrecht & strafrecht! :p

prrrrrtprrrrrt

#8 , 16 jan 2011 17:12

aheum totaal off topic but i don't care !!!!

Zelf ben ik verre van verlegen om onze eigen website gezien het kleine budget dat ik vooropstelde Bij sommige bedrijven die zelfs over duizenden euro's beschikken loopt het nog fout
En ik vermoed zo dat Serious Legal ook geen duizenden euro's over hebben en/maar ik wil ze dan wel eens feleciteren met de opzet/lay out en
dynamisme van hun site.

Dat gezegd zijnde terug naar ...... ik wil ....

Ignace

#9 , 17 jan 2011 00:58

Mss ook mijn bijdrage;

Ben je overtuigd van deurwaardersambt, kies dan :

1. burgerlijk en strafrecht.

2. in de masters, grondige studie executierecht (voor zover dit aangeboden wordt), grondige studie burgerlijk en zelfs publiek procesrecht, en ook een grondige studie onrechtmatige daad kan geen kwaad. Een deurwaardersambt, net als de meeste andere beroepen, leer je pas in de praktijk, maar een grondige voorkennis helpt je hierbij stukken vooruit.

Zelf koos ik voor de advocatuur, en ben ik blij in de laatste jaren niet de 'vakantievakjes' te hebben genomen. Het kan heus geen kwaad om wat hoog te mikken, zo lang duurt die studie nu toch niet :)

float

#10 , 17 jan 2011 08:40

Vakantievakjes?

Sirius legal

#11 , 17 jan 2011 11:00

aheum totaal off topic but i don't care !!!!

Zelf ben ik verre van verlegen om onze eigen website gezien het kleine budget dat ik vooropstelde Bij sommige bedrijven die zelfs over duizenden euro's beschikken loopt het nog fout
En ik vermoed zo dat Serious Legal ook geen duizenden euro's over hebben en/maar ik wil ze dan wel eens feleciteren met de opzet/lay out en
dynamisme van hun site.

Dat gezegd zijnde terug naar ...... ik wil ....
Erg bedankt! :D Leuk om te zien dat onze site bezocht wordt. Hij is inderdaad met een klein budget zelf in elkaar gezet, maar we zijn er toch redelijk tevreden mee. Less is vaak more. (Je bedoelt toch onze kantoorsite en niet mijn persoonlijke blogpagina waar ik in mijn handtekening naar verwijs? die laatste is een wordpressblog, dus daar doet wordpress al het lay-outwerk vooor mij :wink: )

Constructieve input is overigens steeds welkom. Als je opmerkingen hebt of foutjes hebt gezien, mag je die gerust doormailen naar [email protected]
Laatst gewijzigd door Sirius legal op 17 jan 2011 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Sirius legal

#12 , 17 jan 2011 11:00

Jij wel?

kattie

#13 , 17 jan 2011 12:02

je kunt je vraag ook altijd stellen op http://www.gerechtsdeurwaarder.bbforum.be

float

#14 , 17 jan 2011 13:10

Jij wel?
Nee, nee. Ik zit momenteel in mijn schakelprogramma/1ste master. :)

Linmay
Topic Starter

#15 , 22 jan 2011 01:03

dank jullie wel allemaal voor de hulp

Terug naar “Actuele Thema's”