Baas leest e-mails mee

Eddy

Re: Baas leest e-mails mee

#31 , 11 jan 2011 14:38

Beste mensen, wat me heel erg stoort is niet het feit dat arbeiders, naar redelijkheid (dewelke ze zelf maar invullen) gebruik hiervan maken, maar wel dat Franciscus al onmiddellijk begint over vakbonden en advocaten. Als deze werknemer nu eens openlijk ging praten met zijn werkgever zou misschien al veel opgelost zijn. ( of als hij bang is voor ontslag, dan zijn er maar 2 mogelijkheden- zelf opstappen of stoppen met privé dingen.) P.S. prrrrrtprrrrrt heel verstandig mens.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#32 , 11 jan 2011 14:43

uhu. Redelijkheid langs beide kanten blijft de beste manier.

float
Juridisch actief: Ja

#33 , 12 jan 2011 08:22

Een werkgever die mailberichten opslaat in folders per onderwerp, lijkt mij ver van de redelijkheid te staan.
Een werkgever die u onmiddellijk ontslaat als u enkele privémails hebt gestuurd, zal vermoedelijk het deksel op de neus krijgen.

Reclame

Vandebos

#34 , 12 jan 2011 09:26

Om niet te vergeten zichzelf blootstellen aan een mogelijke tegenklacht.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#35 , 12 jan 2011 23:52

Wel als werknemer is mijn juridisch schuld en mijn infoverstrekker mijn vakbond.
Je moet weten wat je mag en niet mag en vooral kunt in uw sector.
Wat is de CAO onder welke sector valt uw bedrijf is er een regeling, wat zegt de nationale arbeidsraad enz enz
Mijn ervaring is dat het een zaak in beweging is en dat achter de schermen er aardig wat overleg is tussen de deskundigen van werkgevers en werknemers.
En waarom mag een werknemer zich niet eerst informeren.
Bij ons heeft een 'baas' eens tegen personeel gezegd dat de arbeidswetgeving niet van toepassing was op onze organisatie.
Een klein informeel babbeltje met de 'baas' heeft veel geholpen.
Dezelfde baas had ook iets met de privacy met naam en toenaam de inhoud van een mail van een medewerker.
(jaren geleden ... hem toen al dringend maar subtiel gewezen op de mogelijke gevolgen want dat de personeelsdienst daar toch niet mee kon lachten.... bewoordingen waren 'zeer' subtiel en ik werd hartelijk bedankt.
De aangehaalde linken geven achtergrondinfo en ik dacht niet dat het opdoen van 'kennis' een probleem mocht zijn.

Het kan dus perfect zijn dat de 'werkgeversorganisatie' aan haar leden laat weten hoe ze best omgaan met 'privacy' in hun onderneming nadat ze via de informele contacten van vakbond wat teveel negatieve info binnenkwam.

Maar wat Vandebos zegt ik heb steeds met serieuze argumenten gewerkt in alle redelijkheid en steeds naar een WIN Win situatie gestreefd

Terug naar “Privacy-bescherming”