Zware problemen met aannemer

NICODHO
Topic Starter

Re: Zware problemen met aannemer

#31 , 03 dec 2010 10:59

alvast bedankt voor de vele hulp die ik hier krijg, want als je er zelf niets vanaf weet dan zou je stomme dingen doen

maar het geval dat ze vandaag nog via sms bevestigd hebben dat ze hun aangetekend schrijven niet gaan halen zijn kan dat in mijn voordeel spelen?

haar antwoord was letterlijk.... ik moet tot 17h werken dus ik geraak niet op de post

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
NICODHO
Topic Starter

#32 , 03 dec 2010 11:08

HIERBIJ ENKELE VOORBEELDEN VAN ZIJN MOOIE WERK BIJ ONS THUIS

http://foto.zita.be/1491794183

ganapathi tantra

#33 , 03 dec 2010 12:14

alvast bedankt voor de vele hulp die ik hier krijg, want als je er zelf niets vanaf weet dan zou je stomme dingen doen

maar het geval dat ze vandaag nog via sms bevestigd hebben dat ze hun aangetekend schrijven niet gaan halen zijn kan dat in mijn voordeel spelen?

haar antwoord was letterlijk.... ik moet tot 17h werken dus ik geraak niet op de post

Toch niet, is maar een futiliteit in het dossier. zoals ik zei steek uw energie niet in dat soort zaken. U hebt uw aangetekekende
brieven opgestuurt dat is van belang. De rest dus als ze nu alfgehaald worden of niet kan u in princiepe geen zier schelen.
Maar ik begrijp uw emotie. U zou graag hebben dat uw brieven worden gelezen, dat u weet dat uw grieven worden gezien en
dat u ze kenbaar hebt gemaakt, dat u uw klankbord hebt gevonden. Allemaal menselijk maar dat brengt geen zoden aan de
dijk. Liefst zou u willen dat u nu telefoon krijgt van tegenpartij en gaat praten over uw probleem. Maar dat is echter een
kortstondige opluchting en zal u een vals gevoel geven dat er schot in de zaak zit. Geloof me het is niet zo. Blijf droog en af
wachtend. Ga nie de emo-toer op, laat tegenpartij in het ongewisse over uw bedoelingen. Die bedoelingen hebt u al kenbaar
gemaakt in uw brieven. De bal ligt nu in hun kamp !!! door afzijdig te blijven zorgt u ervoor dat hij daar ook blijft en niet in uw
kamp terecht komt. Anders is het initiatief weer aan u. Eerst de voorstellen van hen op papier en blijven aandringen.
Dan pas opnieuw gaan babbelen. Indien over 15 dagen/10 werkdagen geen nieuws opnieuw in gebreke stellen en ondertussen
Verzoeningscommissie aanspreken. Zal u eerst 200 € kosten en hen ook voor een volledig dossier. Da's een pak minder dan
een advocaat + dagvaarding. Lukt het niet met de commissie dan kunt u met dat rapport nog steeds een zaak aanspannen bij
de rechtbank
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Reclame

NICODHO
Topic Starter

#34 , 03 dec 2010 12:37

Mail is verstuurd, waarin verwijzing gegeven is naar ons aangetekend schrijven
nu terug afwachten

en hebben jullie de fotokes gezien?

mava105
Juridisch actief: Nee

#35 , 03 dec 2010 12:56

Inderdaad een kwaliteitsvolle afwerken. :mrgreen:
Zou ik ook niet betalen.

NICODHO
Topic Starter

#36 , 03 dec 2010 13:28

idd, maar volgens de vrouw van de aannemer is hij hier totaal in de mist gegaan zei ze !!!
maar ja het zal moete uitwijzen wat de tegenpartij en /of de bouwcom. uitspreekt

ganapathi tantra

#37 , 03 dec 2010 21:50

ik heb de foto's en de gebreken ook gezien.
volgend zal u niet aanstaan maar op basis van het aantal foto's en de gebreken denk ik niet dat
dit alles onherstelbaar is. Meer nog ik denk zelfs dat u toch wel over de brug zal moeten komen
als ik mij niet vergis hebt u nog een openstaand saldo van ongeveer een 6000 e ex btw.

dus nogmaals als alleen deze foto's de basis zijn van uw dossier en er geen zwaardere fouten zijn
dan denk ik dat u het niet zal halen om de volledige 6000 € achter te houden.
Verder is het basisprinciepe ook nog zo dat u de absolute plicht hebt om de aannemer in kwestie
zijn fouten te laten herstelling tot voldoening van alle partijen. Dat of een berekening van minwaarden
voor onherstelbare zaken. U kan nooit eisen dat de aannemer niet meer verder mag werken daar beslist
alleen de rechter over. U mag eigenlijk wel eisen dat een aannemer niet meer verder werkt maar dat kan
alleen als u hem volledig of naar zijn wens compenseert (= betalen). Maar eisen dat hij niet meer verder
mag en kan u niet als daar niks tegenover staat.

NICODHO
Topic Starter

#38 , 04 dec 2010 07:14

Hallo, dit zijn maar enkele fotos. Ik heb er ongeveer een 40 tal. Alsook is onze grote koepel op dak geplaatst door hem, maar vanaf dag 1 lekt deze. Hij is er 3 maal komen naar kijken maar de lek is niet te vinden!! Ik heb hier een grote plastic over gespannen en dan potten verf opgezet zodat deze zeker niet wegkan! De keukenfotos staan er okk ni op . Deze is totaal voor de schroothoop!! We hadden witte hoogglans gevraagd , volgens onze aannemer kon hij dit schilderen!!! Onze vloer is nog steeds vol met grote plekken lijm en op verschillende plaatsen spleten van ong 0,5 cm en er zijn 14 planken in totaal met stukken uit!!! Ik heb zelf tegen de aannemer gezegd. " je mag verder doen, maar dan zoals afgesproken op de offerte..... Massieve parket leggen(dus de vloer moet er helemaal uit) en een keuken in hogglans zoals besproke . Alsook de plinten in de kleur van de muren!! En niet zoals hij nu gedaan heeft... Toen we bij ons zoontje int ziekenhuis waren .... Ongeschilderd tegen de muur gehangen!!! Ik weet dat die lekkende koepel een dringende reden is om druk te zetten!!!! Dus ik ga morgen eens polsen bij vrederechter!! Of is dat slecht idee?

ganapathi tantra

#39 , 05 dec 2010 11:16

Ge zult toch moeten kiezen zenne

ofwel advocaat, dagvaarding aanstelling expert, opmaken expertise, eerste zitting, uitstel, tweede zitting, conclusies dus véééél blablabla en weinig resultaat en
vanaf advocaat tot blablabla kan gerust al een half tot een volledig jaar zitten + veel centen uit uw zak (advocaat, gerechtsdeurwaarder, expert ik schat direct al
zo"n 2500 tot 3000 €) en dat is dan al een zeer optimistische inschatting. Meeste bouwdossier shebben een looptijd van gemiddeld 5 jaar !!!!!!

andere keuze: verzoeningscommissie. kosten per partij 200 €, expertise veelal direct ter plaatse, dadingsovereenkomst aanvaardbare oplossingen binnen de
2 maanden.

lukt het niet dan kunt ge nog altijd naar het gerecht.
Maar het is nu wel één van de laatste keren dat ik reageer want je kan je emoties blijkbaar niet onder controle houden en je loopt van links naar rechts. Nu ga
je alweer naar die vrederechter lopen die waarschijnlijk van een vijs of plank nog minder verstand heeft dan een koe in de wei. Ik voorspel dan ook dat je
een aantal valkuilen voor jezelf aan het graven bent als je niet rechtlijnig blijft. Frustraties in dergelijke zaken moet ge van u kunnen afzetten wilt ge geen xtra schade oplopen.
Ik wens u veel succes

NICODHO
Topic Starter

#40 , 05 dec 2010 18:29

Ons beslissing is gemaakt, we gaan nu afwachten op hun reactie, als die er nog komt, en ik ga tot woensdag wachten
En dan idd zo als jullie voorstellen de verzoeningscom inschakelen want daar lopen de mensen rond met het meeste verstand van renovatiewerken!! Nogmaals bedankt voor de hulp!! Ik hou jullie op de hoogte!!

En idd het is soms heel moeilijl om je emoties in bedwang te houden, zeker als je vrouwtje erdoor zit en nu nog van de dr platte rust heeft gekregen omdat ze met maagzweer zit.

NICODHO
Topic Starter

#41 , 10 dec 2010 10:39

tot op heden nog geen reacties op ons aangetekend schrijven , maandag gaan we 2de keer onze aangetekende brieven versturen
als daar geen reactie op komt neem ik contact op met bouwcom. en hopelijk kunnen we snel verder met ons leventje

ik hou jullie op de hoogte

Tom1011

#42 , 28 dec 2010 18:36

Zitten met gelijkaardig probleem. Tip: als de aangetekende brieven terugkomen, bewaar ze dan ongeopend! Niks is eficienter in een rechtsprocedure als de verzegelde, ongeopende enveloppe door de magistraat te laten openen. Heb je meteen het bewijs dat jij niet sjoemelde.

NICODHO
Topic Starter

#43 , 28 dec 2010 20:25

hallo vandaag antwoord gekregen van de aanemer

Gelieve de overeenkomst terug te bekijken ik heb hier een zin in veranderd. Graag hadden wij van de bank nog een officiële bevestiging waarin vermeld staat dat zij op de hoogte zijn van de opschorting van onze werken.

Vriendelijke groeten

hieronder wat erin staat

Opgesteld te Merksem op / /2010

Onderlinge overeenkomst verbreking renovatiewerken

Hierbij verklaren wij X wonende op de Y te Z en De heer A wonende te B te C om de ontbinding van onze overeenkomst voor renovatiewerken te D vanaf heden te verbreken , in de staat waarin de werken zich nu bevinden .

Wij zijn eveneens overeengekomen om het reeds betaalde voorschot van 3869 eur niet terug te eisen ,alsook om het resterende bedrag van 6533 eur niet te betalen wegens wantrouwen tussen beide partijen

Opgemaakt in tweevoud Cop / /2010

Handtekening Handtekening

A X

kan ik hier mee in problemen raken? alsook met de vraag van hun naar ons toe ivm de bank???

mvg

[namen verwijderd: Vandebos]

prrrrrtprrrrrt

#44 , 04 jan 2011 10:53

1. Er dient zeer duidelijk bovenaan de brief te worden vermeld dat het om een "DADING" gaat. Dat is namelijk de nodige vereiste.
als die er niet is dan is het geen dading en kan daar later worden over gediscuteerd.

2. Het document nooit ondertekenen zonder dat de handtekening van de aannemer er reeds onderstaat. Mogelijks zou kunnen worden
gezegd dat u éénzijdige kontraktbreuk veroorzaakt en dat zo'n overeenkomst nooit werd bereid voor akkoord ook nniet mondeling.

3. De aannemer heeft niks ter zien met uw bank. U dient u bank wel op de hoogte te stellen dat u niet meer met die aannemer verder
werkt. Dit om te vermijden dat eventuele facturen van die aannemer direct naar de bank worden gestuurd en die door de mazen van
het net glippen om uiteindelijk toch betaald te worden. Banken zijn in dat opzicht toch zeer laks en onverantwoordelijk mbt wie ze geld uit
betalen. Ze komen het toch bij u halen gezien u de lening hebt.

Vandebos

#45 , 04 jan 2011 12:56

Hierbij verklaren wij X wonende op de Y te Z en De heer A wonende te B te C om de ontbinding van onze overeenkomst voor renovatiewerken te D vanaf heden te verbreken , in de staat waarin de werken zich nu bevinden .

Wij zijn eveneens overeengekomen om het reeds betaalde voorschot van 3869 eur niet terug te eisen ,alsook om het resterende bedrag van 6533 eur niet te betalen wegens wantrouwen tussen beide partijen
- ofwel "om de ontbinding van onze overeenkomst" ofwel "te verbreken" anders schrijft dat u een eerder genomen ontbinding ongedaan wenst te maken. Ik vermoed dat dat niet de bedoeling is?

- Beide partijen komen overeen het reeds betaalde voorschot ten bedrage van € 3869 te beschouwen als betaling voor de tot op heden reeds geleverde werken. Beide partijen verklaren dat het openstaande saldo van € 6533 niet betaald dient te worden gelet op de geleverde werken.

Mijn twee cent.

Terug naar “Aanneming”