Verbroken vertouwen

The Syndrome
Topic Starter

Re: Verbroken vertouwen

#16 , 03 jan 2011 17:18

Ik denk dat uw makelaar in kwestie een aantal belangrijke opleidingen aan het biv gemist heeft...of werk zonder certifiëring. Het enige juiste dat ik daar zie staan is dat je sleutels in bezit mag hebben. Het jaarlijks bezoek gebeurt altijd in samenspraak met de huurder. Weigert deze dit of is deze niet aanwezig op de afgesproken dag, dan kan je dit bezoek via het vredegerecht tegen dwangsom afdwingen.

Alleen zonder toestemming binnengaan is op zijn minst vredebreuk, gebruik maken van sleutels verzwaart dit tot inbraak.

U kiest natuurlijk zelf het pad dat u wenst te volgen, maar kom niet klagen dat je niet gewaarschuwd werd; de huurster lijkt me redelijk op de hoogte van haar rechten.
Tiens , ik heb samen met mijn makelaar de huurderswetgeving overlopen " de eigenaar bezit de huissleutels en geeft er de bestemming aan zoals hij wenst " .
En verder mag de eigenaar /verhuurder zonder toestemming van de huurder inderdaad het slot laten vervangen als hij de sleutels mist .
althans volgens het wetboek :D
( onder rechten van de eigenaar ) .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xantippe

#17 , 03 jan 2011 17:45

ik mag hopen dat dit niet klopt, stel je voor zeg...

Vandebos

#18 , 03 jan 2011 18:04

Welke artikels?

Om maar één ding te noemen lijkt uw makelaar artikel 15 van de grondwet vergeten te zijn.
Art. 15. De woning is onschendbaar;...
Ook lijkt hij artikel 439-442 Strafwetboek misplaatst te hebben.
Art. 439. Met gevangenisstraf van vijftien dagen tot twee jaar en met geldboete van zesentwintig [euro] tot driehonderd [euro] wordt gestraft hij die, zonder een bevel van de overheid en buiten de gevallen waarin de wet toelaat in de woning van bijzondere personen tegen hun wil binnen te treden, in een door een ander bewoond huis, appartement, kamer of verblijf, of in de aanhorigheden ervan binnendringt, hetzij met behulp van bedreiging of geweld tegen personen, hetzij door middel van braak, inklimming of valse sleutels.

Art. 440. De gevangenisstraf is zes maanden tot vijf jaar en de geldboete honderd [euro] tot vijfhonderd [euro], indien het feit gepleegd wordt, hetzij op een vals bevel van het openbaar gezag, hetzij in de kledij, hetzij onder de naam van een van haar agenten,

hetzij met vereniging van de volgende drie omstandigheden :
Dat het feit wordt gepleegd bij nacht;
Dat het wordt gepleegd door twee of meer personen;
Dat de schuldigen of een van hen wapens bij zich hebben.
De schuldigen kunnen bovendien worden veroordeeld tot ontzetting van rechten overeenkomstig artikel 33 (...). <W 09-04-1930, art. 32>

Art. 442. Met gevangenisstraf van vijftien dagen tot twee jaar en met geldboete van zesentwintig [euro] tot driehonderd [euro] wordt gestraft hij die, zonder toestemming van de eigenaar of van de huurder, in de bij artikel 439 aangewezen plaatsen binnendringt en daar bij nacht wordt aangetroffen.
Als u enige cassatiearresten wil over de materie in kwestie?
‘De beslissing dat beklaagde zich schuldig heeft gemaakt aan huisvredebreuk door gebruik van valse sleutels wordt naar recht verantwoord, als de rechter vermeldt dat beklaagde, door het appartement of het huis binnen te gaan tegen de wil van de bewoner ervan, een onrechtmatig gebruik heeft gemaakt van de sleutel die in zijn bezit was‘[Cass. ARC86AF1-1,15 oktober 1986,Arr.Cass. 1986-87,188,Noot:Zie Cass., 9 juli 1872( Bull. en Pas., 1872, I, 448 )].
Ergo, heb ik ernstige twijfels bij de deskundigheid van uw makelaar die deze basisaspecten uit de opleiding tot makelaar lijkt te zijn vergeten. Maar ja, het is natuurlijk niet hij die het nadien zal moeten gaan uitleggen...

Zoals reeds in het begin van deze draad gezegd, u kan de sleutels terug eisen op basis van het contract waarin staat dat de huurder slechts één set sleutels heeft overhandigd gekregen. De kans is groot dat u hiervoor bij de vrederechter zal dienen te passeren. Als u de andere rechters eveneens wenst te passeren raad ik u vooral aan het "advies" van uw "makelaar" te volgen.

Aan u de keuze.

Reclame

The Syndrome
Topic Starter

#19 , 03 jan 2011 18:17

Welke artikels?

Om maar één ding te noemen lijkt uw makelaar artikel 15 van de grondwet vergeten te zijn.
Art. 15. De woning is onschendbaar;...
Ook lijkt hij artikel 439-442 Strafwetboek misplaatst te hebben.
Art. 439. Met gevangenisstraf van vijftien dagen tot twee jaar en met geldboete van zesentwintig [euro] tot driehonderd [euro] wordt gestraft hij die, zonder een bevel van de overheid en buiten de gevallen waarin de wet toelaat in de woning van bijzondere personen tegen hun wil binnen te treden, in een door een ander bewoond huis, appartement, kamer of verblijf, of in de aanhorigheden ervan binnendringt, hetzij met behulp van bedreiging of geweld tegen personen, hetzij door middel van braak, inklimming of valse sleutels.

Art. 440. De gevangenisstraf is zes maanden tot vijf jaar en de geldboete honderd [euro] tot vijfhonderd [euro], indien het feit gepleegd wordt, hetzij op een vals bevel van het openbaar gezag, hetzij in de kledij, hetzij onder de naam van een van haar agenten,

hetzij met vereniging van de volgende drie omstandigheden :
Dat het feit wordt gepleegd bij nacht;
Dat het wordt gepleegd door twee of meer personen;
Dat de schuldigen of een van hen wapens bij zich hebben.
De schuldigen kunnen bovendien worden veroordeeld tot ontzetting van rechten overeenkomstig artikel 33 (...). <W 09-04-1930, art. 32>

Art. 442. Met gevangenisstraf van vijftien dagen tot twee jaar en met geldboete van zesentwintig [euro] tot driehonderd [euro] wordt gestraft hij die, zonder toestemming van de eigenaar of van de huurder, in de bij artikel 439 aangewezen plaatsen binnendringt en daar bij nacht wordt aangetroffen.
Als u enige cassatiearresten wil over de materie in kwestie?
‘De beslissing dat beklaagde zich schuldig heeft gemaakt aan huisvredebreuk door gebruik van valse sleutels wordt naar recht verantwoord, als de rechter vermeldt dat beklaagde, door het appartement of het huis binnen te gaan tegen de wil van de bewoner ervan, een onrechtmatig gebruik heeft gemaakt van de sleutel die in zijn bezit was‘[Cass. ARC86AF1-1,15 oktober 1986,Arr.Cass. 1986-87,188,Noot:Zie Cass., 9 juli 1872( Bull. en Pas., 1872, I, 448 )].
Ergo, heb ik ernstige twijfels bij de deskundigheid van uw makelaar die deze basisaspecten uit de opleiding tot makelaar lijkt te zijn vergeten. Maar ja, het is natuurlijk niet hij die het nadien zal moeten gaan uitleggen...

Zoals reeds in het begin van deze draad gezegd, u kan de sleutels terug eisen op basis van het contract waarin staat dat de huurder slechts één set sleutels heeft overhandigd gekregen. De kans is groot dat u hiervoor bij de vrederechter zal dienen te passeren. Als u de andere rechters eveneens wenst te passeren raad ik u vooral aan het "advies" van uw "makelaar" te volgen.

Aan u de keuze.
Ach , mijn makelaar verhuurt zelf tientallen huizen , hij zal het wel weten zeker .
Morgen krijgt pipo de clown haar aangetekende zending , heb ik 48 uur nadien geen sleutel dan vliegt er een ander slot op .
Ik hou u op de hoogte !
Morgen

Vandebos

#20 , 03 jan 2011 18:20

Hopelijk blijft pipo de clown even nauwkeurig dit forum lezen... dan weet ze wat haar te doen staat.

artemis

#21 , 03 jan 2011 18:41

The Syndrome,

Het is niet slim van u geweest die volledig nieuwe sleutelset daar achter te laten. Dat had u zelf bij aanvang kunnen vermijden.
Reageer dan uw eigen fouten niet teveel af op uw huurder, komt de verstandhouding nooit ten goede.

PS Was het vervangen van die 2 deuren nodig? Waarschijnlijk wel en zoja, waarom dan van een kerstkado spreken?

The Syndrome
Topic Starter

#22 , 03 jan 2011 19:34

The Syndrome,

Het is niet slim van u geweest die volledig nieuwe sleutelset daar achter te laten. Dat had u zelf bij aanvang kunnen vermijden.
Reageer dan uw eigen fouten niet teveel af op uw huurder, komt de verstandhouding nooit ten goede.

PS Was het vervangen van die 2 deuren nodig? Waarschijnlijk wel en zoja, waarom dan van een kerstkado spreken?
Pffftt , ik reed met een vriend van mij naar het containerpark met de oude deuren en het afbraakmateriaal , anders moest pipo de clown dat zelf doen en dan stonden ze daar nog , maakte ze van de gelegeheid gebruik om mijn sleutels te stelen .
En of dat nodig was om die deuren te vervangen , pipo de clown had het koud achter dat enkel glas en ze wou deuren met dubbel glas , ge doet dan eens iets voor u huurders .

The Syndrome
Topic Starter

#23 , 03 jan 2011 19:35

Hopelijk blijft pipo de clown even nauwkeurig dit forum lezen... dan weet ze wat haar te doen staat.
Pipo de clown is inderdaad wel slangachtig genoeg om zo'n truken te gebruiken 8_)
God hebbe haar ziel .

mava105
Juridisch actief: Nee

#24 , 03 jan 2011 19:52

[
Morgen krijgt pipo de clown haar aangetekende zending
Is Pipo de Clown niet mannelijk? :mrgreen:

mava105

#25 , 03 jan 2011 19:56

Tiens , ik heb samen met mijn makelaar de huurderswetgeving overlopen " de eigenaar bezit de huissleutels en geeft er de bestemming aan zoals hij wenst " .
En verder mag de eigenaar /verhuurder zonder toestemming van de huurder inderdaad het slot laten vervangen als hij de sleutels mist .
Van welk jaar dateert die wetgeving dan? 1826 zeker?

The Syndrome
Topic Starter

#26 , 03 jan 2011 20:21

Van welk jaar dateert die wetgeving dan? 1826 zeker?
Pipo de clown zal het morgen wel weten .

artemis

#27 , 03 jan 2011 23:25

The Syndrome,

Pffftt , ik reed met een vriend van mij naar het containerpark met de oude deuren en het afbraakmateriaal , anders moest pipo de clown dat zelf doen en dan stonden ze daar nog
Heb nog nooit gehoord dat een huurder afbraak- en sloopmateriaal van de verhuurder naar het containerpark zou moeten brengen.
U bent wel grof moet ik zeggen.

immolaw

#28 , 04 jan 2011 09:48

Ik vraag mij af waarom U hier om raad vraagt aan ervaringsdeskundigen en beroepsuitoefenaars, welke u tevens verwijzen naar de enige, door de rechtbanken toegepaste wetgeving, als u toch blijft vasthouden aan uw eigen mening en die van uw vastgoedmakelaar.

Dat U die sleutels daar hebt laten liggen, kunt u enkel uzelf verwijten. De huurster zou zelfs verder kunnen gaan en zeggen dat ze die sleutels nooit in ontvangst heeft genomen. Woord tegen woord. Onthou dat je nooit iets voor een huurder 'als cadeau' moet doen. De huurder is van mening dat ie steeds te veel betaald voor te weinig te krijgen.

mava105

#29 , 04 jan 2011 10:37

@ the syndrome" Even gegoogelt en gevonden op het forum van ZITA, waar u onder de naam van KAFFER hetzelfde verhaal ophangt.
U zegt er op 03.01.2011 om 17.08 het volgende over dit forum

IK KEN DAT FORUM, HET ZOVEELSTE FORUM DER DEBIELEN.....

Is dat geen reden om u levenslang van dit forum te bannen?
Maar laat ons toch nog weten hoe de vrederechter reageerde op uw klacht; kunnen we ook nog eens lachen.

artemis

#30 , 04 jan 2011 14:33

En ook op dat ander forum krijgt hij de wind van voren. En toch wil hij het niet snappen....

Terug naar “Huren”