geschorst door verzekering

candise
Topic Starter

geschorst door verzekering

#1 , 01 jan 2011 23:28

ik ben geschorst van de verzekering omdat we 2 ongevallen hadden op een jaar tijd, was eigenlijk maar één ongeval in fout, maar doet er niet toe, ik heb al de ombudsdienst voor verzekeringen gebeld, verzekering heeft dit recht, zelfs na één ongeval kunnen ze je schorsen.

wat ik ook nog wilde zeggen, we hadden dus twee ongevallen op één jaar tijd, ze hebben in drie jaar tijd slechts voor één ongeval tussegekomen en dat voor de som van 4000 euro, heb ik het recht om die factuur van de garage op te vragen ? dat betreffende ongeval was de enige schade een knipperlicht langs achteren dat stuk was , we zijn stapvoets tegen een auto gezeten...
We zijn nog verzekerd tot februari en natuurlijk gisteren terug ongeval gehad, doet er niet hoe, feit is dat wij negen kansen op 10 in ons onrecht zullen verklaard worden, maar als de exptertise kan nagaan hoe vlug de tegenpartij reed dan zou hij eigenlijk in fout zijn, we zijn gestopt aan zo driehoekjes op de weg, wij moesten linksaf draaien, we lieten de auto's door, er kwam niemand af, we rijden door, wij zijn al bijna in midden van de weg als er plots een auto aan zeer hoge snelheid komt afgevlamd, uit reflex stampt mijn vriend op zijn rem, die ander die remt ook, lukt hem niet dus wijkt hij uit, draait hij in naar rechts en heeft ons geraakt met zijn linkerneus aan ons linkerachterkant ... politie is er bijgekomen, alletwee bestuurders negatieve ademtest ... dus ja, ze zullen er zeker niet mee kunnen lachen hé ...
Ik had een paar dagen voor dat ongeval van gisteren nog een telefoontje gehad van mijn verzekeraar dat ze me nu nog een jaar willen verzekeren met franchise van 650 euro, kunnen ze dat nu terug intrekken ?
Hoe kan ik me nu het best laten verzekeren ? Kan je je laten verzekeren door iemand anders ? Kan ik me vb laten verzekeren op mijn ma haar naam ? zelf rijdt ze niet meer met de wagen en heeft ze bonus malus 0. We wonen wel niet op hetzelfde adres .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 jan 2011 00:34

* Het maakt voor een verzekering niet uit of ze aan Uw tegenpartij 1€ of 100.000€ moeten uitbetalen. Wat voor hen telt is dat ze een schadegeval door Uw toedoen hebben moeten betalen.
* Indien Uw tegenpartij in fout gesteld wordt, betekent dit niet automatisch dat U in Uw recht bent. Er is een weggebruiker tegen U op gereden waaraan U voorrang had moeten verlenen. Ik begrijp Uw redenering dat indien Uw tegenpartij zich aan de snelheid had gehouden, het ongeval zich niet zou hebben voorgedaan. Maar hetzelfde kan gezegd worden als U voorrang had verleend.
* Als U als hoofdgebruiker Uw wagen laat verzekeren op naam van iemand anders, dan bent U NIET VERZEKERD indien de verzekering hier achter komt. En als een verzekering moet uitbetalen zijn ze zeer gemotiveerd om hieronder uit te geraken...

candise
Topic Starter

#3 , 02 jan 2011 02:43

ok, begrijp ik , maar hoe geraak ik dan aan een verzekering, omdat ik geschorst ben weigeren tot nu toe al ieder andere verzekering mij.
ik heb al gelezen over een tarifieringsbureau maar toen ik daarnaar belde raadden ze het mij af en zeiden dat ik echt moet proberen om bij gewone verzekering te raken omdat zij werken met franchise en dat het mij zeer veel zal kosten, hoeveel kunnen ze mij niet zeggen, daarvoor moet eerst een dossier aangelegd worden.
Ik wil natuurlijk ook liever verzekerd blijven bij gewone verzekering, maar zie het nu even niet meer zitten, weet niet meer waar eerst gelopen.
Ik ben verplicht om verzekerd te zijn en weet gewoon niet meer hoe het nu verder moet ! Ik dacht dat je je kon laten verzekeren dat er iemand anders met de wagen mocht rijden ook, zo een verzekering had mijn peter toch. Enfin, als het niet mag, wat moet ik dan wel doen ?

Reclame

Lanox
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 jan 2011 09:59

Ik dacht dat je je kon laten verzekeren dat er iemand anders met de wagen mocht rijden ook, zo een verzekering had mijn peter toch.
Als hoofdbestuurder kan U Uw wagen laten verzekeren zodat andere leden van Uw gezin ook ineens verzekerd zijn, maar het is de hoofdbestuurder die de verzekering moet aangaan.

Op Uw andere vraag heb ik zelf geen pasklaar antwoord. Misschien iemand anders hier die meer contacten heeft met de verzekeringswereld.

candise
Topic Starter

#5 , 09 mar 2011 02:21

Ik dacht dat je je kon laten verzekeren dat er iemand anders met de wagen mocht rijden ook, zo een verzekering had mijn peter toch.
Als hoofdbestuurder kan U Uw wagen laten verzekeren zodat andere leden van Uw gezin ook ineens verzekerd zijn, maar het is de hoofdbestuurder die de verzekering moet aangaan.

Op Uw andere vraag heb ik zelf geen pasklaar antwoord. Misschien iemand anders hier die meer contacten heeft met de verzekeringswereld.
Probleem is dat er maar één persoon is in het gezin met een rijbewijs, kan ik auto laten verzekeren zonder in het bezit te zijn van een rijbewijs ? ik weet dat je dat vroeger wel kon, het is in feite ook mijn auto, ik heb hem gekocht om dan in auto te leren rijden

mosselscampie

#6 , 10 mar 2011 11:56

Je kunt de wagen laten verzekeren op gelijk wie ander zijn naam (zolang deze persoon voldoet aan de voorwaarden om een autoverzekering te kunnen afsluiten). Zoals reeds aangehaald kan de verzekering dan effectief verhaal uitoefenen bij een ongeval, dit kun je echter omzeilen door je als hoofd (==> gebruikelijke) bestuurder in de polis te laten opnemen waardoor de verzekering een meerpremie (meestal rond de 15%, in uw geval zou ik het niet met zekerheid kunnen zeggen daar het ongemakkelijke schadeverleden) zal vragen en hiermee ook afziet van eventueel verhaal (tenzij natuurlijk in geval van dronkenschap, opzet, ...).
Om een verzekering op uw eigen naam te krijgen zit het als volgt:
U kunt navraag doen bij enkele verzekeraars om een verzekering BA te krijgen (indien je er al ene krijgt zal deze zeker niet goedkoop zijn). Nadat je drie weigeringen hebt gekregen van 3 maatschappijen (het moeten er min 3 zijn) dan kun je aankloppen bij het Tariferingsbureau dewelk je altijd een verzekering zal geven (tenzij je op wettelijke basis ivm rijbewijs enzo totaal niet in orde bent). Let op, het bureau zal obv je risicoprofiel etc je premies hanteren, verschiet niet van 1000 euro voor je BA en meer.

extra info:

Tariferingsbureau: http://nl.bt-tb.be/auto/index.html

Wanneer mag je aankloppen bij bureau?
Wet op de WAM

Art. 9ter . § 1. Iedere persoon, onderworpen aan de verplichting van artikel 2, kan bij het
Tariferingsbureau een aanvraag indienen, als ten minste drie verzekeringsondernemingen
waartoe de persoon zich heeft gewend, geweigerd hebben hem een dekking toe te staan.

Terug naar “Verkeersongevallen”