schadevergoeding

lenkagoossens
Topic Starter

schadevergoeding

#1 , 17 dec 2006 19:51

Ik wil hier ook nog even iets anders kwijt nu ik toch even bezig ben met het stellen van vragen :
Het kapitaal dat mij in 1993 werd opgesteld (niet de emotionele schadevergoeding)was iets meer dan 10 miljoen belgische frank,destijds werd mij wijs gemaakt dat ik dit na de uitspraak zou uitbetaald krijgen in maandelijkse rente,en de interesten die gedurende de aanloop van het proces(nu meer dan 13 jaar)deze zouden mij wel als kapitaal worden uitbetaald na de uitspraak die nu in 2007 september zou plaatsvinden.
Dit verhaaltje werd mij zo telkens keer opnieuw door verschillende verzekeringskantoren alsook door mijn advocaat verteld,nu in 2006 is mijn advocaat van mijn zaak gehaald wegens zijn ouderdom(13 jaar ouder) en heeft iemand anders de zaak overgenomen,ik hou regelmatig contact omdat men niet mag blijven stilzitten bij dergelijke procedures,en nu werd mij gezegd dat ik het kapitaalbedrag en rente gewoon in de vorm van maandelijkse uitkeringen blijf genieten zoals ik die nu sinds december reeds ontvang: maandelijks ontvang ik vanaf december 2006 opnieuw de volledige weduwe rente die dus als afbetaling van mijn volledig kapitaal en interesten zou gelden wat iets van een 600 euro bedraagd.Ik ben alleenstaande met twee kinderen en ik weet nog niet hoeveel interesten verheven worden op dit bedrag maar normaal zou het volledige bedrag dat mij dus afbetaald dient te worden met maandelijkse afbetalingen(rente)momenteel rond de 20 miljoen oude belgische frank schommelen:maar ik ben nu 43 en ik heb inmiddels met de 13 jaar die al aan de gang zijn rond en bij de 2 miljoen oude belgische franken aan rente genoten(dus volgens mijn advocate :de afbetaling van dat bedrag)maar aangezien mijn bedrag nu inmiddels 20 miljoen belgische frank zou betekenen,zou ik dus nog 18 miljoen moeten worden afbetaald: als u zelf rekent wanneer ik nu 600 euro maandelijks ontvang om de resterende 18 miljoen bef uit te betalen;dan zou ik welgeteld nog 61 jaar ouder moeten worden om deze som te hebben vergaard.Als u ook een beetje kunt inschatten is de kans relatief klein dat ik nog 61 jaar kan leven.Ook is deze rente bepaald voor levenslange uitbetaling,maar eenmaal ik sterf betalen ze dus mijn kinderen het resterende deel niet meer uit???? Hoort dit dan niet als erfenis aangezien ik toch nog steeds recht heb op het geld(indien ik dus geen 104 jaar oud word)? Als ik sterf en ik heb een aankoop geregeld wordt van mij ook verwacht dit te kunnen fortuneren en zo niet moeten anderen hiervoor opdraaien,is dit dan niet met de aflossing van het kapitaal? Of wordt dit dan ook zomaar stopgezet zonder dat mijn kinderen of kleinkinderen mss dan al,kans op kunnen maken op het deel dat mij nog zou nakomen?
Het zit toch wel echt allemaal enorm ingewikkeld ineen en dan zeker als het eerst zo was en dan met het wisselen van advocaten dan weer anders: het was een hele teleurstelling om na 13 jaar te hebben gevochten en geloofd te hebben dat ik op z'n minst de rente volledig uitbetaald zou krijgen om dan te horen dat ik enkel de maandelijkse som van 600 euro als uitbetaling zou krijgen en na de uitspraak daarbij de som als emotionele geleden schadevergoeding; de persoon die samen met mijn echtgenoot het ongeval heeft meegemaakt en overleeft heeft enkel met een hersenschudding en een gebroken been,krijgt maandelijks meer uitbetaald en heeft onmiddellijk een grote som ontvangen, soms geraak ik er niet bij dat een dodelijk ongeval zo makkelijk kan worden ingedekt en dan denkt men dat men na het overlijden van de echtgenoot aast op geld : maar hem krijg ik er niet meer mee terug en vind ik het maar rechtvaardig ook dat men mij en de kinderen voorziet van hetgeen we in al die jaren hebben moeten missen:en ik kan iedereen vertellen dat er meer problemen uit voortvloeien uit het overlijden van een vader en echtgenoot,dat geen enkele som kan goed maken,maar om toch te compenseren in het gemis zowel emotioneel(mijn beide kinderen hebben hierdoor allebei een pyschische aandoening die na de dood van hun vader is opgetreden wat voor onze thuissituatie niet bevorderlijk is),fysisch,economisch,is dergelijke compensatie meer dan welkom en vind ik het allesbehalve amusant om te moeten vaststellen dat ook hier,mij veel beloofd wordt maar weinig effectief nagekomen wordt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 19 dec 2006 13:51

De omzetting van kapitaal in lijfrente moet gelijkwaardig zijn en is gebaseerd op uw statistische levensverwachting .

Uw kinderen putten eigen rechten uit het arbeidsongeval van hun vader.

Reclame

Terug naar “Arbeidsongevallen”