forum account laten verwijderen

floris
Topic Starter

forum account laten verwijderen

#1 , 15 dec 2010 17:52

Ik heb een aantal jaar geleden mij geregistreerd op een forum met mijn echte naam als gebruikersnaam. Nu wil ik deze account laten verwijderen omdat ik niet wil dat toekomstige werkgevers deze berichten vinden. Ik heb al berichten gestuurd naar meerdere admins op het forum, maar ik kreeg hier geen antwoord op. Nu vroeg ik me af wat mijn rechten zijn en of ik hun kan verplichten om deze account te verwijderen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirius legal
Contacteer: Website

#2 , 15 dec 2010 18:03

Als het echt belangrijk is: in gebreke stellen door advocaat en desnoods dagvaarden (in kort geding zou misschien mogelijk kunnen zijn).

Maar kan je niet gewoon je user name op dat forum wijzigen, zodat je berichten onder een andere naam verschijnen?

De Europese Unie werkt overigens aan nieuwe privacywetgeving (verre toekomstmuziek) waarin o.m. een recht op "digitale dood" voorzien zal zijn. Voorlopig is het altijd even behelpen wat dat betreft.

In casu is het totale gebrek aan reactie en medewerker van de admins van dat forum mogelijk (afhankelijk van de omstandigheden, van de gebruiksvoorwaarden, etc) ofwel een gebrek aan uitvoering te goeder trouw van het "contract" dat je met hen hebt, hetzij een buitencontractuele fout die jou schade dreigt te berokkenen.

floris
Topic Starter

#3 , 15 dec 2010 19:19

Nee het is niet mogelijk om de gebruikersnaam zelf aan te passen. Ik had dit in mijn bericht naar de admins ook voorgesteld om mijn account te verwijderen of de naam te veranderen, maar geen reactie.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 dec 2010 20:04

Oplossing is misschien de administrator op het forum de huid vol te schelden, zodat je misschien door hem wel geschrapt wordt.

Lanox
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 dec 2010 09:25

Oplossing is misschien de administrator op het forum de huid vol te schelden, zodat ...
... Uw werkgever nog net kan zien wat voor een tof persoon U bent. :mrgreen:

Terug naar “Privacy-bescherming”