Beste mensen,
Op de middelbare school is er een leerkracht die een leerling (mijn zoon) te snel heeft zien rijden tijdens de middagpauze. De leerkracht heeft tijdens de schooluren persoonlijk naar de leerling gegaan om rijbewijs & leerlingenkaart te vragen. Deze heeft men zoon gegeven. De leerkracht heeft dit doorgegeven aan een leerlingbegeleider. Die heeft vervolgens mijn zoon uit de klas gehaald om zijn rijbewijs terug te geven en zijn leerlingenkaart. Daarbij heeft hij ook een notitie geschreven in de agenda voor mij bestemd dat het rijgedrag van mijn zoon als zeer gevaarlijk wordt genoemd. Er wordt vermeld dat de leerkracht die het heeft zien gebeuren gechoqueerd was. Vervolgens hebben ze mij nog gebeld en een brief gestuurd voor de zekerheid dat ik het persoonlijk heb te horen gekregen.
Mogelijk dienen ze klacht in.
Mogen ze mij zomaar lastigvallen met brieven, bellen en notities in de agenda? Mogen ze wel zomaar het rijbewijs vragen van mijn zoon? Wat kan de politie of zelfs het gerecht doen bij zo'n klacht? Er zijn geen bewijzen; een leerkracht die het heeft zien gebeuren. Ik vind het allemaal zeer belachelijk. Zeker omdat de leerkracht meldde dat hij gechoqueerd was en dat hij 1 uur geen les heeft kunnen geven om bij te komen?
Tijdens de middag mogen leerlingen naar buiten en men zoon was met de auto weg. Dat 'te snel rijden' zoals de leerkracht het zei was trouwens gebeurd op openbare weg en geen schoolterrein...
alvast bedankt,
Met vriendelijke groeten.