Gemeenschappelijk gang kuisen en zagende syndic

djhypra
Topic Starter

Gemeenschappelijk gang kuisen en zagende syndic

#1 , 05 dec 2006 17:50

Situatie:We wonen bijna 3 jaar op gelijkvloers , vanaf de verhuis zijn we met de buurman overeen gekomen dat ik de gang kuis voor 20 ? per maand(anders is het om den toer de gang kuisen).Niet gespecifeerd,maar we keren de gang dweilen, kuisen de ramen van de deur , vegen het padje en gaan is met een voddeke over de brievenbus.Dit 2 maal per maand.

Nu, de huisbewaarder (of syndic),zegt altijd(al 4 keer gebeurd) dat ik mijn werk niet goed doet.Komt altijd bij mij zagen dat ik het voetpad met javel moet schuren(ik ben allergish aan javel en doe dit dus niet),en het is nooit niet proper,volgens hem enz. .

Deze maand hadden ze het gangpad verlegd, en er is cement op de tegels blijven hangen.
We hadden juist onze kuis gedaan , en dan kwam de syndic vrolijk verkondigen dat wij het cement van de tegels moesten schuren met warm water en javel,en at we het straat ook nog altijd moeten doen en dat het voetpad vuil is enz.
Ik werd het beu ,en heb redelijk kwaad gezegd"als ik het niet goe doe, doe het dan zelfs",syndic riep me achterna"daar word ge toch voor betaald".

Nu is de vraag:

Wat kan de syndic eisen wat er allemaal gekuist word?
Wat zijn onze plichten?
Als hij een kuisvrouw in dienst neemt,voor de gang te kuisen, moet heel den blok er dan voor betalen?
En we betalen al vaste kosten bij de huur, moeten we hem dan doorsturen naar de huisbaas als hij komt aankloppen?

Bedankt al om jullie ervaringen en tips te delen.

Mvg.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 17 dec 2006 02:22

Als hij een kuisvrouw in dienst neemd,voor de gang te kuisen, moet heel den blok er dan voor betalen?
Iedere eigenaar/huurder zal zijn deel moeten betalen.

Reclame

Terug naar “Huren”