Als Belgacom die info deelt met derden, begaan zij een ernstige inbreuk op de privacywetgeving.
Hoe simpel het is blijkt uit hetvolgende. En er komt zelfs geen mens bij te pas. De gegevens krijg je per computer, dus is het de computer van Belgacom die een inbreuk op de privacy pleegt. Iedereen kan de test doen. Je moet wel iemand kennen die al een aantal maanden zijn facturen niet betaald om de test uit te voeren. Zijn nummer zal dan nl. geblokkeerd zijn.
Ik kon zo al een aantal maanden iemand niet bereiken per tel. Ik bel naar de storingsdienst 0800/22700 en typ het nummer in van degene die ik niet kan bereiken. Daar verteld een computerstem me dat er mogelijk een achterstand is in de betalingen van de facturen voor dat nummer. Dat verwondert me natuurlijk niet want de persoon in kwestie is wel degelijk een krotluis. Maar toch ... Dezelfde computerstem schakelt mij automatisch door (?) naar de dienst achterstallige betalingen. Dit terwijl ik origineel toch naar de dienst storingen had gebeld en ik in feite niets met de financiele dienst te maken heb. Na het klassieke wachten krijg ik dus die dienst achterstallige betalingen aan de lijn, deze dienst vertelt mij duidelijk dat ik niet op de dienst storingen zit maar op de financiele dienst. 1 minuut later kom ik te weten dat die persoon al een groot aantal maanden achterstond. Het juiste aantal kwam ik echter niet te weten.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard