In een email naar de firma meld ik dit en vraag ik een resultaat zoals ik besteld en betaald had. Hun reactie per email:
Dit vind ik niet voldoende. Ik mail hen dat ik erop sta mijn product te ontvangen zoals ik het besteld had. Ik wil daarvoor gerust wachten tot in januari, wanneer hun lijsten weer leverbaar zouden zijn. Ik vraag hen of ze een richtdatum kunnen geven. Hun reactie nu:Ik We zitten geheel zonder lijsten inmiddels en deze zijn pas in januari weer leverbaar. Mijn excuses hiervoor hoor. Ik stel voor om het bedrag van de lijst terug te storten. Kan u mij per kerende uw rekeningnummer mailen ? Dan doe ik het nodige. Het setje haakjes verstuur ik vandaag.
Dus ze willen de prijs van de lijst terugbetalen. Maar dat zou erop neerkomen dat ik nog steeds blijf zitten met een product dat niet voldoet aan wat ik wou...Niet echt. Temeer omdat het aanbod dan wellicht zal worden aangepast. Dit is ook de reden waarom het nu niet meer op de homepage staat. Vandaar dat ik u voorstel om het bedrag terug te storten. Eens ze weer verkrijgbaar zijn, en u wenst de bestelling dan opnieuw te doen, lever ik ze u zonder transportkosten. Maar zo blijft er geen bedrag op deze bestelling openstaan.
Wat zijn mijn opties? Kan ik eisen dat ze opnieuw beginnen en desnoods met een lijst in de aard van diegene die ik besteld had? Of een bon vragen voor het totale bedrag van mijn eerste bestelling, zodat ik later opnieuw kan bestellen? Of iets anders?