Je was je echte naam vergeten omdat je je portefeuille niet mee had of zo? Je had er niets mee te maken, waarom pleeg je dan een strafbaar feit door een valse naam op te geven? Hoe komen ze trouwens bij jou terecht als ze je kennis tegengehouden hebben? Ik vermoed dat je er bij was toen die kennis van jou die fiets stal? Wel, dan ben je op zijn minst medeplichtig. Je kan moeilijk zeggen dat je van niets wist, terwijl je er stond op te kijken nietwaar?De politie had hem aangehouden, en ook mij die niets met de zaak te maken had. Ik had een valse naam opgegeven( had portefeuille niet mee),
Ik was aanwezig bij de feiten. Ik ben nog nooit eerder met de politie in contact gekomen of dergelijke. Dus deze zaak krijgt effectief wel nog een staartje? Ik was nogal in paniek en zei daarom een andere naam.Art. 231 Sw: "Hij die in het openbaar een naam aanneemt, die hem niet toekomt, wordt gestraft met gevangenisstraf van acht dagen tot drie maanden en met geldboete van vijfentwintig [euro] tot driehonderd [euro], of met een van die straffen alleen."
As het parket beslist om je te vervolgen, dan zal je gedagvaard worden voor de correctionele rechtbank.
Was je aanwezig bij het plegen van die feiten?
Ja deze hebben ze genomen.En heeft de politie uw foto en vingerafdrukken genomen.
Geen idee, ik vroeg aan de politie wat de gevolgen hiervan zouden zijn, en zij zeiden gewoon dat het dossier zal worden opgestuurd naar de rechtbank en dan zullen zien wat ze er mee doen? Betekent dan nog dat er een kans is dat ik niet vervolgd wordt?Dat wil zeggen dat u nu geregistreerd staat in het nationaal register.
De vervolging kan zijn .. let wel kan
1-diefstal (in bende bij nacht*) van een voertuig (fiets) als mededader of medeplichtige.(*mogelijk verzwarende omstandigheden)
2-bendevorming
3-valse naamdracht
Bent u ook voorgeleid bij het parket of bij de onderzoeksrechter??
Ik heb enkel een pv gekregen voor het vals opgeven van mijn naam denk ik en niet voor de diefstal zelf... Ik heb enkel een kopie van mijn pv gekregen geen arrestatieblad of dergelijke(tenzij dit het zelfde is).Dus niet voorgeleid .. dan hangt het af wat het openbaar ministerie (parket) zal doen.
Uw verhoorblad dat u hebt meegekregen staat daar op verhoor na arrestatie?
Diefstal MET verzwarende omstandigheden ... min 6 maanden.
Het is dan wel een RB die beslist.
Er is ook een mogelijkheid dat het parket een minnelijke schikking zal voorstellen
Ook de rechtbank een een scala van mogelijkheden van effectief tot voorwaardelijk of opschorting.
Het parket beslist autonoom of zij gevolg geven aan deze zaak.Ik was aanwezig bij de feiten. Ik ben nog nooit eerder met de politie in contact gekomen of dergelijke. Dus deze zaak krijgt effectief wel nog een staartje? Ik was nogal in paniek en zei daarom een andere naam.Art. 231 Sw: "Hij die in het openbaar een naam aanneemt, die hem niet toekomt, wordt gestraft met gevangenisstraf van acht dagen tot drie maanden en met geldboete van vijfentwintig [euro] tot driehonderd [euro], of met een van die straffen alleen."
As het parket beslist om je te vervolgen, dan zal je gedagvaard worden voor de correctionele rechtbank.
Was je aanwezig bij het plegen van die feiten?
dus bij deze ben ik mijn bewijs van goed gedrag en zeden kwijt?
mvg
Het kan zijn dat het parket bijkomend onderzoek vraagt. Het is nog veel te vroeg om duidelijkheid te krijgen op de zaak met het beperkte aantal elementen die er nu geweten zijn.Ik heb enkel een pv gekregen voor het vals opgeven van mijn naam denk ik en niet voor de diefstal zelf... Ik heb enkel een kopie van mijn pv gekregen geen arrestatieblad of dergelijke(tenzij dit het zelfde is).Dus niet voorgeleid .. dan hangt het af wat het openbaar ministerie (parket) zal doen.
Uw verhoorblad dat u hebt meegekregen staat daar op verhoor na arrestatie?
Diefstal MET verzwarende omstandigheden ... min 6 maanden.
Het is dan wel een RB die beslist.
Er is ook een mogelijkheid dat het parket een minnelijke schikking zal voorstellen
Ook de rechtbank een een scala van mogelijkheden van effectief tot voorwaardelijk of opschorting.