Volledig akkoord dat verhuurders (ben zelf ook meervoudig verhuurder) aangepakt worden voor nalatig onderhoud en huisjesmelkerij, maar is dat er niet een beedje (veel) over?En de verbeurdverklaring van de woning ten voordele van de gedupeerde huurder.
Ja misschien wel, maar de rug van een verhuurder is in de meeste gevallen breder. Ze kunnen dus beter tegen een stootje. Woning minder of meer, ik wil ze de kost niet geven die dat nog niet voelen, niet waar euh .. ja, namen mag ik natuurlijk niet noemen. Ik vind dat een verhuurder die een gelijkaardige en vergelijkbare fout maakt, zwaarder moet gestraft worden dan de huurder.Volledig akkoord dat verhuurders (ben zelf ook meervoudig verhuurder) aangepakt worden voor nalatig onderhoud en huisjesmelkerij, maar is dat er niet een beedje (veel) over?En de verbeurdverklaring van de woning ten voordele van de gedupeerde huurder.
Dat is het nu juist jullie spreken van overbescherming, wij niet, en ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is. Period. Ik ben gelukkig blijkbaar niet de enige die zo denkt. En wat de vorige poster zegt over risico's die je nu eenmaal hebt als zakenmensen, dat klopt natuurlijk. Ik zou nooit klagen over een verhuurder die zich als een zakenmens gedraagt. Probleem is dat er veel mensen niet geschoold genoeg zijn om zich als zakenmens/verhuurder te gedragen. Een huurder die in zijn achterhoofd steekt dat een verhuurder enkel geinteresseerd is in wat zijn pand opbrengt zal niet gauw voor verassingen staan. De verhuurder moet dan ook niet verwachten dat een huurder medelijden met hem moet hebben als die laatste zijn plicht niet doet.Kwestie blijft dat zolang de wetgever niet beide partijen evenwaardig beschermt, in tegenstelling tot de huidige overbescherming van de huurder, je dit soort situaties en reacties zal krijgen. Werk eerste deze ongelijkheid weg en je zal reeds beduidend eenvoudiger kunnen eisen dat verhuurders hun panden in orde houden. Dat zal veel beter werken dan de immer falende dogma's van mevr. Vandenbossche. Officiële, in tegenstelling tot de huidige officieuze, registratie van wanbetalers lijkt me een degelijke eerste stap.