Geachte forumleden,
Ik ben een oude hoeve aan het renoveren en heb daarbij een Duits product leren kennen dat vochtige en zouthoudende muren saneert. In België wordt daartegen veel geinjecteerd en dat leek mij een slechte oplossing. Omdat het saneerpleister bij mij goed werkte ben ik samen met mijn gebuur importeur van dit product (zie http://www.hydroment.be) geworden. Wij hebben met onze methode geen concurrentie, omdat er geen vergelijkbare producten met de zelfde werking zijn.
Nu komt mijn vraag: Ik ben erg heel stellig van overtuigd, en heb daar hele goede argumenten voor, dat het injecteren van oude huizen, hoeves en monumenten (gemetst met kalkmortel) echt heel erg slecht is, eigenlijk zelfs misdadig om dat aan te bevelen. In discussies met architecten en bouwingenieurs heeft niemand mij ook het tegendeel kunnen bewijzen. Na enig nadenken geeft men mij gelijk.
Mag ik op onze website en op beurzen de werkwijze van het injecteren afkraken? Dus gewoon schrijven: Injecteren is heel slecht bij huizen ouder dan 50 jaar. Kan ik daarvoor aangeklaagd worden door mijn concurrenten die injecteren?