Zware problemen met aannemer

NICODHO
Topic Starter

Re: Zware problemen met aannemer

#16 , 26 nov 2010 13:10

Vandaag in voormiddag nieuwe aangetekende brief gestuurd voor protesteren van zijkn factuur
totaal andere omschrijving dan offertes, aanvangsdatum factuur 2/11/10 vervaldatum faktuur 2/11/2010
dit is definitief factuur en dit terwijl de werken maar voor 25% zijn afgemaakt (in slechte staat dan nog)

en ondertussen al niks meer gehoord van hem sinds vorige vrijdagavond!!!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
NICODHO
Topic Starter

#17 , 29 nov 2010 11:10

Vandaag nog steeds geen reactie van aannemer gekregen ivm met aangetekend schrijven ,
maar blijkbaar heb ik gehoord van een kennis van hem dat hij deze nooit gaat afhalen :o(

valt hier iets tegen te doen?

mava105
Juridisch actief: Nee

#18 , 29 nov 2010 11:25

Laat de postbode toch even de tijd om zijn werk te doen. Uw AS is pas vrijdag met de post vertrokken, en zal waarschijnlijk vandaag pas in de loop van deze voormiddag bij de aannemer aangeboden worden. Indien hij werkt moet hij die dan nog in de loop van de week gaan afhalen.

Reclame

NICODHO
Topic Starter

#19 , 29 nov 2010 12:45

hoi,
onze eerste in gebrekenstelling was donderdag verstuurd , dus deze had hij vrijdag
de tweede brief, voor het protesteren van de faktuur was vrijdag gestuurd

maar we hebben niets meer gehoord van hem sinds 19/11/10
maar hij kan wel als een dief in de nacht de faktuur (zelfs niet in envel) in onze brievenbus steken!!

ganapathi tantra

#20 , 29 nov 2010 12:58

hoi,
onze eerste in gebrekenstelling was donderdag verstuurd , dus deze had hij vrijdag
de tweede brief, voor het protesteren van de faktuur was vrijdag gestuurd

maar we hebben niets meer gehoord van hem sinds 19/11/10
maar hij kan wel als een dief in de nacht de faktuur (zelfs niet in envel) in onze brievenbus steken!!
man man man jaag jezelf nu in godsnaam niet zo op
Je bereikt er niks mee en je maakt alleen maar fouten.
Ik heb je in PV reeds de raad gegeven dat emoties en dergelijke in zulke zaken zeer slechte
raadsmannen zijn.
Je moet nu éénmaal tegenpartij ongeacht wat een weerwoord kunnen laten formuleren.
Zelf moet je daar droog en sec onder blijven want dat is de beste remedie. U moet zich
niet concentreren op de acties van tegenpartij want dan lijkt het alsof u hem achter na loopt
u dient zich te focussen op uw eigen acties en te anticiperen op mogelijke situaties die de
aannemer doet ontstaan. Dat heeft hij/zij bvb al gedaan door die factuur te deponeren.
Had die factuur niet geprotesteerd geweest dan zou dat voor de advocaat van tegenpartij al
een oog geweest zijn om ten minste één haakje van het verhaal op te hangen in uw nadeel.
Namelijk dat de werken wel goed waren gezien u de factuur hebt geaccepteerd.
Reageer dus ook niet te vlug want dan lijkt u wel wanhopig en stuurt men misschien aan op
een minnelijke schikking. Laat u dus daar niet bang door maken.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

NICODHO
Topic Starter

#21 , 29 nov 2010 13:06

hallo,

bedankt iedereen alvast voor de hulp
je hebt gelijk, maar het is voor ons een heel zware periode, na al deze miserie is ons zoontje nog opgenomen in de kliniek ook
dus we lopen echt op de tippen van onze tenen

ganapathi tantra

#22 , 29 nov 2010 18:00

dat kan iedereen zeker begrijpen dat dit niet makkelijk is. Maar kijk je kan je al concentreren op het beter
worden van je zoon da's het belangrijkste. En laat je zeker niet opjutten. Er zijn misschien wel forums
waar je ook even je oor te luisteren legde en die niks anders kunnen bedenken dan oorlogsverklaringen
maar daar ben je nooit beter mee af. Concentreer je dus op je familie en dan zal al dat andere peanuts
zijn zodra uw oogappel terug gezond is. Klinkt misschien raar in deze context maar een plank is maar een
plank. Is ze nie te goei dan ga je een ander kopen.

NICODHO
Topic Starter

#23 , 30 nov 2010 15:33

Hoi ,

Aanemer begint nattigheid te ruiken , hij heeft volgens mij zen brieven nog niet gaan halen
maar belt me we 10 x per dag , terwijl ik totaal niks van hem heb gehoord voor 11 dagen
ben ik verplicht om zijn oproepen te beantwoorden als hij belt?

Lightning

#24 , 30 nov 2010 15:46

Waaruit leidt u af dat hij zijn brieven nog niet zou gaan halen zijn?
U schreeuwt hier moord en brand dat de aannemer nog niet gereageerd heeft op uw aangetekend schrijven (1 dag nadat u het verstuurd hebt) en als hij u dan probeert te bellen neemt u niet op? U wil toch tot een overeenkomst komen, niet?
Weet u zelf wel wat u wil?

NICODHO
Topic Starter

#25 , 30 nov 2010 16:06

sorry , maar als meneer de brieven heeft ontvangen gaat hij niet smsen

is faktuur in orde bij de bank? want ik wil verder doen

daaruit leid ik af dat hij ze niet gaat halen , en alsook van goede kennisen van hem dat hij de moeite ni doet om deze af te halen wegens teveel problemen met deurwaarders e.d

ik vraag gewoon !!! kan jer mee in problemen komen

NICODHO
Topic Starter

#26 , 03 dec 2010 08:40

Hallo,

Gisteren om 23h15 heb ik onderstaande mail ontvangen

Beste

Naar aanleiding van ons gesprek op dinsdag 30 november jl. stuur ik u
hierbij deze mail.

Om tot een zo correct mogelijke compromis te komen, is het voor beide
partijen (zowel u als u partner en als Gunther Bachot)beter om rond de tafel
te zitten om dit alles persoonlijk te bespreken en correct op papier te
zetten. Zo kunnen er geen misverstanden ontstaan en kan alles correct
afgehandeld worden, daar ik niet aanwezig was bij alle besprekingen. Op
deze manier kunnen beide betrokken partijen dit op een mooie manier
afsluiten.

Gelieve voor u enkele data door te geven om dit alles te bespreken en af te
sluiten. U wordt hiervoor vriendelijk uitgenodigd bij ons op kantoor. Zo
kunnen alle nodige en eventuele documenten onmiddellijk worden opgesteld.

Alvast bedankt, graag tot snel

Vriendelijke groeten

Debby Simons
i.o. Gunther Bachot

Ik heb deze morgen gevraagd of ze reeds ons aangetekend schrijven zijn gaan halen , en antwoord was .... neen ben nog ni naar post geweest (brief is verstuurd op donderdag 25/11/2010

nu is mijn vraag , kan ik in de problemen komen als ik verkeerde dingen zet in de mail?
want ons besluit staat vast!!! geen enkele euro willen we geven aan deze prutser !!

Mvg

Nico

ganapathi tantra

#27 , 03 dec 2010 10:02

Ge moet gij niks doen ge moet gewoon volgende mail terugsturen

Geachte,

Wij verwijzen naar onze aangetekende brieven zijnde de ingebrekestelling van ..... (datum vermelden) en de geprotesteerde factuur van .... (datum vermelden)
Wij zijn nog steeds wachtende op uw voorstel(len) inzake de slecht uitgevoerde werken.
wij zien geen enkele nood om deze te bespreken op uw kantoor gezien de problemen zich hier bij osn bevinden op de werf zelf.
Wij herhalen onze eis omtrent oplossingen of compensaties ivm de slecht uitgevoerde werken.
Mochten wij binnen de 10 werkende dagen geen concrete voorstellen van u verwachten dan leggen wij het dossier voor aan de Verzoeningscommissie voor
de Bouw. Zoals u weet zal dit voor beiden de meest efficiente oplossing zijn om in ons geschil klaarheid te scheppen. De andere mogelijkheid is een rechtszaak
maar ik vermoed dat dit uw laatste wens is om uit te moeten kijken naar een langdurige juridische strijd.

handtekening

standpunt: jij hebt het geld dat zij willen hebben. Normaal gezien is mijn standpunt altijd zo dat je alleen dat deel van geld moet of kan achterhouden
in verhouding tot de slecht uitgevoerde werken. Maar blijkbaar is er bij jou iets meer aan de hand. Doe dit dan ook niet op eigen houtje roep prof hulp
in zoals de Commissie anders kan je misschien wel aan het kortste eind trekken Je kan bvb geen 2000 € openhouden voor een slecht geplaatste kraan.
Onlangs werd daar nog een seminarie aan besteed en men zal harder gaan optreden tegen wanbetalers die slecht uitgevoerde werken misbruiken.
Je moet je niet laten doen dat is een feit maar je mag nooit de redelijkeid uit het oog verliezen. Sommige mensen denken dat ze aannemers de mes op
de keel kunnen zetten maar als zo'n aannemer dan de fles opgaat zijn de problemen soms nog vele malen groter. Bezint eer ge begint. Vergeet nooit
nie dat een handig advocaat een dossier aan zijn kant kan halen en zijn gelijk krijgen op totaal andere elementen dan zelfs de slechtst uitgevoerde w
werken. Ik vrees evenwel dat uw wens om geen enkele euro meer te betalen niet zal uitkomen. Dat is nooit het geval. In het stadium van een compromis of dading is het bijna verplicht om toegevingen te doen AAN BEIDE ZIJDEN.!!

NICODHO
Topic Starter

#28 , 03 dec 2010 10:22

Vandaag alweer betrapt op een leugen
Hij had ons gezegd dat hij de 2 dakkoepels op maat besteld had bij plastic van wauwe te deurne,

bij hoog en laag blijven ze bij hun standpunt

ik heb dus net zelf contact gehad met deze firma , en wat blijkt??? ze hebben gewoon een plaat van 3 meter op 2.1 meter besteld

NICODHO
Topic Starter

#29 , 03 dec 2010 10:26

nog even iets anders, zoals iemand mij had voorgesteld moest ik vragen voor de vergunningen die hij bezit om de werken goed uit te voeren

tot op heden (6 dagen na aangetekend schrijven , nog steeds niets in de bus gezien )

ganapathi tantra

#30 , 03 dec 2010 10:51

Het al of niet bezitten van de nodige vergunningen voor gereglementeerde beroepen is vooral nuttig voor uw zaak bij de Verzoeningscommissie.
Dat komt omdat het veelal een echte "vakman " is die de werken komt beoordelen dat in tegenstelling tot een gerechtsexpert (in vele gevallen
een architect zonder werk (grijns grijns grijns). Bij een zaak voor de rechtbank maken ze niet zo direct gebruik van dit soort argumentaite omdat
ze dus gewoon weg veeal niet weten waarover het gaat (op technisch vlak dan). Het gebeurt regelmatig, veel zelfs dat het WTCB zo'n gerechts
expert moet bijspringen wegens gebrek aan kennis. Dat heb je bij de vakmensen van de commissie natuurlijk veel minder. Zo moet een be-
middelaar bij de Commissie ten minste 10 jaar ervaring kunnen voorleggen in een specifiek vakgebied. Je maakt dus minder kans om een lood
gieter over de vloer te krijgen om je parket te beoordelen.
Een gerechtsexpert die zware fouten maakt kan je moeilijk terugfluiten. Die wordt namelijk aangeduid door de rechter en als je zo'n gerechts
expert terugfluit dan moet de rechter toegeven dat hij heeft gefaald. En dat doen die ventekes niet graag hé

Terug naar “Aanneming”